دولت میانمار مانع سفر بازرس ویژه سازمان ملل شد

کدخبر: ۱۹۴۷۷۲
دولت میانمار که باعث آواره شدن هزاران مسلمان روهینگیایی شده است، اجازه سفر بازرس ویژه سازمان ملل به این کشور را صادر نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «یانگ هی لی» مامور ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دولت میانمار از سفر قریب الوقوع او به این کشور جلوگیری کرده است. وی ضمن شکایت از همکاری نکردن دولت میانمار با وی در بازرسی از شرایط مسلمانان روهینگیا اعلام کرد این کشور به او اجازه ورود نداده است.

این بازرس ویژه سازمان ملل قرار بود در ماه ژانویه برای بررسی اوضاع حقوق بشر و جنایات دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به این کشور سفر کند. یانگ هی لی در این خصوص اظهار کرد: «همکاری نکردن دولت میانمار با من نشان دهنده این امر است که در استان راخین و سایر نقاط این کشور اتفاقاتی رخ داده که بسیار وحشتناک است.»

دولت میانمار در حالی اعلام کرده است با بازرس ویژه سازمان ملل همکاری نمی کند که تنها چند هفته به سفر وی به این کشور آسیایی باقی مانده بود. جنایات و خشونت های نیروهای نظامی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا از سوی مجامع بین المللی و همچنین بسیاری از کشورهای جهان محکوم شده است. کشتار، قتل عام و پاکسازی قومی مسلمانان در این کشور موجب شده است این اقلیت از خانه و کاشانه خود آواره شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید