عربستان برای اولین بار در تاریخ سفیر مقیم زن می پذیرد

کدخبر: ۱۹۴۹۲۴
ایرنا: رسانه های بلژیک اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای نخستین بار درجهان یک سفیر زن به عربستان اعزام کند؛ این گزارش با توجه به محدودیت زنان در سعودی مورد توجه محافل رسانه ای قرار گرفته است.
عربستان برای اولین بار در تاریخ سفیر مقیم زن می پذیرد

شبکه خبری دولتی VRT بلژیک گزارش داد که 'دومینیک مینیور' سفیر کنونی این کشور در امارات را به عنوان سفیر جدید به عربستان اعزام کند. هنوز دولت بلژیک این خبر را بطور رسمی اعلام نکرده اما گزارش رسانه های بلژیک حاکی است خانم مینیور از تابستان آینده کار خود را در عربستان آغاز خواهد کرد. پیش از این کشور گرجستان یک سفیر زن برای عربستان تعیین کرده بود اما او مقیم عربستان نبود و در کشور دیگری اقامت داشت. 

انتصاب نخستین سفیر زن برای عربستان که در این کشور مقیم خواهد بود با توجه به محدودیت های گسترده برای زنان در این کشور و برخی اقدامات اخیر برای کاهش محدودیت های زنان از جمله اعطای حق رانندگی به زنان در عربستان ، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. 

بر اساس گزارش ها ، بلژیک همچنین قرار است برای ایران نیز سفیر زن اعزام کند که البته این موضوع تازه ای نیست و پیش از این برخی کشورهای دیگر از جمله سوئیس در ایران سفیر زن داشته اند و اکنون خانم مرضیه افخم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی خدمت می کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید