بارزانی: اقلیم کردستان با یک تهدید واقعی و جدی مواجه است

کدخبر: ۱۹۴۹۳۲
ایسنا: نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که طرف‌هایی به صورت مخفیانه برای ایجاد آشوب در تظاهرات اعتراضی در این اقلیم تلاش می‌کنند.
بارزانی: اقلیم کردستان با یک تهدید واقعی و جدی مواجه است

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی در اربیل گفت: تظاهرات حق طبیعی شهروندان است اما ما مسئول پایان دادن به وضعیت آشوبی هستیم که هدف آن منحرف کردن تظاهرات از مسیر و اهداف خود است.

وی گفت: ما با تظاهرات مخالف نیستیم اما آشوب را قبول نداریم. دست‌هایی پشت پرده برای ایجاد آشوب تلاش می‌کنند.

بارزانی ضمن اشاره به اینکه این تظاهرات همزمان با تهدیدات دولت عراق در منطقه مخمور آغاز شده، هشدار داد که اقلیم در مقابل یک تهدید واقعی و جدی است.

وی گفت: ما به قانون اساسی و عراق متحد پایبندیم و به تصمیم دادگاه فدرال احترام می‌گذاریم.

نیچروان بارزانی گفت: بعد از رخدادهای اخیر منابع درآمدی اقلیم از نفت و واردات گذرگاه‌ها کاهش یافته است. دولت اقلیم آماده اداره گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها به صورت مشترک با بغداد است. حل مشکلات ما از طریق مذاکره با بغداد ممکن است.

وی گفت: اگر بخواهیم از وضعیت کنونی خارج شویم باید انتخابات برگزار کنیم. هیچ توجیهی برای اقدام جنبش تغییر و جماعت اسلامی جهت خروج از دولت وجود نداشت.

برخی شهرهای اقلیم کردستان عراق همچنان شاهد تظاهرات گسترده علیه اوضاع اقتصادی و معیشتی است و جنبش‌های تغییر و جماعت اسلامی با هدف حمایت از خواسته‌های تظاهرکنندگان از دولت استعفا کرده‌اند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روز سه شنبه گذشته از اقلیم کردستان خواسته بود به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم احترام بگذارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید