گسترش تروریسم در افغانستان به دلیل دخالت نیروهای خارجی است

کدخبر: ۱۹۵۱۷۵
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد وجود نیروهای خارجی در افغانستان را عامل گسترش تروریسم در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستان، «ملیحه لودی» نماینده مستقل پاکستان در سازمان ملل طی اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که برقراری امنیت و ثبات دائمی در افغانستان تنها از طریق مذاکره و پایان بخشیدن به جنگ امکانپذیر است؛ جنگ و تروریسمی که صرفا به دلیل دخالت نیروهای خارجی در این کشور به وقوع پیوسته است.

وی افزود که نتیجه حضور غیر نظامیان در افغانستان طی سالهای گذشته مشخص شده است و آن چیزی به جزء شکست و گسترش تروریسم نبوده است.

نماینده مستقل پاکستان در ادامه تاکید کرد که قتل، غارت و مذاکره همزمان با یکدیگر قطعا امکانپذیر نیست.

وی همچنین گفت که راه حل های نظامی برای ایجاد امنیت در افغانستان نتیجه ای نخواهد داد؛ نه ماموریت حمایت قاطع ناتو، نه نیروهای امنیتی افغانستان و نه طالبان هیچکدام نمی توانند از طریق جنگ، امنیت را در افغانستان  برقرار کنند. ۱۶ سال جنگ در افغانستان هیچ امنیتی را برای این کشور به ارمغان نیاورد.

لودی در ادامه اتهامات وارده بر اسلام آباد مبنی بر حمایت از تروریسم و همچنین وجود پایگاه های امن گروه های تروریستی در خاک پاکستان را رد کرد و گفت: پایگاه های گروه های تروریستی در خاک افغانستان واقع هستند که از طریق مرز های مشترک وارد پاکستان می شوند لذا مدیریت و کنترل مرزهای دو کشور امری ضروری است.

نماینده پاکستان در سازمان ملل همچنین گفت که نفوذ داعش در افغانستان و ایجاد پایگاه در برخی ولایت های این کشور زنگ هشدار برای یک تهدید بزرگ است.

وی در ادامه بر اشتراکات فرهنگی دو کشور همسایه پاکستان و افغانستان تاکید کرد و خواهان افزایش همکاری های طرفین در زمینه مبارزه با تروریسم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید