اذعان دبیرکل ناتو به ضعف زیردریایی‌های این سازمان در مقابل روسیه

کدخبر: ۱۹۵۲۳۶
ینس استولتنبرگ ضمن اذعان به ضعف زیردریایی‌های این سازمان، درباره افزایش فعالیت‌های دریایی روسیه در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پولیتیکو، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو روز گذشته (شنبه) درباره افزایش فعالیت های زیردریایی های روسیه در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس هشدار داد و گفت: روسیه سرمایه گذاری های زیادی را برای تقویت توانایی های دریایی اش اختصاص داده است.

وی با اشاره به ساخت 13 زیردریایی در روسیه از سال 2014 تاکنون، افزود: در حال حاضر فعالیت های دریایی روسیه به بالاترین سطح از زمان جنگ سرد رسیده است. زیردریایی های روسیه در کل اقیانوس اطلس در حال فعالیت هستند و حتی به سواحل ما هم نزدیک شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این زیردریایی ها می تواند تهدیدی برای پیمان تجاری ترنس آتلانتیک و تضعیف ارتباط میان متحدان آمریکای شمالی و اروپایی باشد. ما از اعضای پیمان ترنس آتلانتیک هستیم و به همین دلیل باید بتوانیم برای انتقال نیروها و تجهیزات لازم در منطقه آتلانتیک اقدام کنیم. برای عملی کردن این اقدام هم به راه های آبی باز و امن احتیاج داریم.

استولتنبرگ همچنین با ابراز نگرانی از ضعف زیردریایی های ناتو خاطرنشان کرد: ناتو از زمان پایان جنگ سرد تاکنون توانایی های دریایی خود را به شدت کاهش داده است.

نیروی دریایی روسیه از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 با مشکلاتی مواجه شد. اما در سالهای اخیر، دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با سرمایه گذاری های فراوان در این حوزه، به بازپروری توان نیروی دریایی این کشور پرداخته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید