محاکمه غیرنظامیان بحرینی در دادگاه نظامی برای پنهان کردن حقیقت

کدخبر: ۱۹۵۲۴۴
یک عضو پیشین پارلمان بحرین اعلام کرد که محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی به وسیله رژیم آل خلیفه تلاش برای پنهان کردن واقعیت اتهامات و صدور احکام سختگیرانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اخبار بحرین»، «جلال فیروز» نماینده سابق مجلس بحرین  و از اعضای جمعیت الوفاق که تابعیت بحرینی وی نیز سلب شده در خصوص تصمیم دادگاه نظامی بحرین به برگزاری جلسه قرائت حکم برضد گروهی از جوانان در دوشنبه ۴ دی، به ادعای برنامه ریزی برای ترور وزیر دفاع رژیم آل خلیفه واکنش نشان داد.

فیروز تأکید کرد که هیچ جایی در دنیا وجود ندارد که در آن افراد عادی در دادگاه نظامی محاکمه شوند و افزود که رژیم بحرین میخواد کشور را تبدیل به پادگان کند.

این عضو پیشین پارلمان بحرین تأکید کرد این رژیم به دادگاه های جنایی اکتفا نکرده و به دادگاه های نظامی متوسل شده است ، چرا که نمیخواهد حقیقت ماجرا فاش شود.

وی افزود: در دادگاه های نظامیِ سری حداقل حقوق متهمان نیز سلب شده و همه میدانیم این دادگاه ها بشدت سخت گیرانه اند. اکنون نظام پایش را فراتر گذشته و برای صدور حکم های شدید از جمله اعدام، جرأت بیشتری یافته است چرا که احساس میکند مورد حمایت عربستان سعودی، آمریکا و انگلیس است و با پشتوانه این حمایت طغایانگر تر شده است.

این عضو جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد که این شیوه رژیم آل خلیفه ادامه پیدا نخواهد کرد و در نهایت از بین خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید