درخواست پادشاه اسپانیا از رهبران کاتالونیا برای اجتناب از «رویارویی» جدید

کدخبر: ۱۹۵۳۷۸
«فلیپه ششم» در پیام تبریک خود به مناسبت فرا رسیدن کریسمس، از رهبران استقلال‌طلب منطقه کاتالونیا خواست از «رویارویی» جدید اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، روز یکشنبه از نمایندگان جدید پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا، که اکثر آن‌ها را استقلال‌طلبان تشکیل می‌دهند، خواست بعد از اقدام به جدایی که کاتالونیا را دچار تفرقه و اسپانیا را متلاطم کرد، از «رویارویی» جدید اجتناب کنند.

او در سخنانی به مناسبت تبریک کریسمس، که بعد از به تخت نشستن او در سال ۲۰۱۴، این چهارمین سخنرانی وی برای گفتن تبریک عید بود، به پارلمان منطقه‌ای جدید کاتالونیا هشدار داد باید با مشکلاتی که همه مردم کاتالونیا از آن‌ها رنج می‌برند، مقابله و با فکر کردن به مسئولیت خود در زمینه رفاه همگانی، تکثرگرایی را رعایت کند.

 پادشاه ۴۹ ساله اسپانیا در پیام خود افزود: «مسیر نمی‌تواند دوباره به رویارویی و محرومیتی که ما از پیش به آن آگاه هستیم منتهی شود که نتیجه آن فقط اختلاف، ناپایداری و یاس خواهد بود».

سه روز بعد از انتخابات در کاتالونیا که احزاب استقلال‌طلب با کسب ۴۷/۵ درصد از آراء در آن پیروز شدند، اما حزب سیودادانوس، رقیب آن‌ها آرای بیشتری کسب کرد، فلیپه ششم هشدار داد رویارویی به «فقر اخلاقی، مدنی، و البته فقر اقتصادی کل جامعه» منتهی خواهد شد.

فلیپه ششم در پیام عید میلاد مسیح (ع) همچنان قاطعیت خود را حفظ کرد، اما در سخنان خود از واژه‌هایی که حاوی مضمون دلجویی برای این منطقه بود، استفاده کرد.

پادشاه اسپانیا از رهبران آینده کاتالونیا خواست «اعتماد، احترام و سیمای بهتری از کاتالونیا ارائه کنند که تایید کننده همه ارزش‌هایی باشد که همیشه از ویژگی‌های کاتالونیا بوده است و لحظات مهم تاریخ کاتالونیا آن‌ها را به این منطقه ارزانی کرده است. ارزش‌هایی مثل توانمندی تمرین و تلاش، روحیه خلاقیت و معنای مسئولیت پذیری».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید