چاک شومر:ترامپ بابانوئلی برای ثروتمندان است

کدخبر: ۱۹۵۳۹۸
رهبر اقلیت سنا در واکنش به گفتگوی جنجالی دونالد ترامپ با دوستانش درباره طرح مالیاتی جدید آمریکا، او را بابانوئلی برای ثروتمندان خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان : هیل گزارش  داد ، «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا روز گذشته (یکشنبه) از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و او را «بابانوئلی برای ثروتمندان و اسکروچی خسیس برای فقیران» خواند.

اسکروچ شخصیت خسیس و ثروتمند رمان «سرود کریسمس» به قلم «چارلز دیکنز» است که سال نو میلادی را با خسیسی، بدخلقی و بدرفتاری آغاز می کند.

چاک شومر این اظهارات را در واکنش به صحبت‌های اخیر ترامپ پس از امضای طرح مالیاتی آمریکا بیان کرد. گویا ترامپ چند ساعت پس از امضای طرح مالیاتی جمهوری خواهان، به دوستان ثروتمندش در عمارت اعیانی مارالاگو گفته است: با این طرح مالیاتی شما «اندکی ثروتمندتر شدید».

دو نفر از دوستان نزدیک ترامپ که سر میز شام با رئیس جمهور آمریکا حضور داشتند، این مسئله را افشا کردند.

ترامپ هفته گذشته طرح مالیاتی جمهوری خواهان را امضا کرد. با امضای این طرح، نرخ مالیات شرکت ها از ۳۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش می یابد. این بزرگترین تغییر در نظام مالیاتی آمریکا از زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» محسوب می شود. طرح مالیاتی ترامپ از همان ابتدا هم با مخالفت های گسترده آمریکایی ها روبرو شد و بسیاری آن را طرحی به نفع ثروتمندان دانستند.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا هم پس از به تصویب رسیدن این طرح در مجلس سنا، از این طرح انتقاد کرد و آن را یک «طرح کاهش مالیاتی وحشتناک» توصیف کرد که فقط برای ترامپ و خانواده اش و همچنین میلیاردرهایی که حامی او هستند، نفع دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید