مسی؛ اعجوبه‌ای که «قدم‌زنان» برنابئو را به آتش کشید!

کدخبر: ۱۹۵۵۵۴
آمارها نشان می‌دهند فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در حالی به پیروزی تیمش در ال‌کلاسیکو که تنها در بخشی بسیار محدودی از بازی به خودش فشار آورده بود.
مسی؛ اعجوبه‌ای که «قدم‌زنان» برنابئو را به آتش کشید!

به گزارش نشریه مارکا، لیونل مسی یکی از تأثیرگذارترین و و شاید هم تأثیرگذارترین بازیکن ال‌کلاسیکوی شنبه شب بود چون نه تنها گل دوم را از روی نقطه پنالتی زد بلکه گل سوم تیمش را ساخت.

وقتی زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید متئو کواچیچ را به جای ایسکو در ترکیب اصلی قرار داد، ابروهای زیادی به نشانه تعجب بالا رفت اما هدفی که این مرد فرانسوی با به میدان فرستاده هافبک دفاعی سابق اینتر دنبال می‌کرد، چیزی نبود جز اطمینان خاطر از داشتن مأموری در میدان که اجازه نفس کشیدن و فرارهای سرعتی را به خطرناک‌ترین بازیکن حریف یعنی لیونل مسی ندهد.

صرف‌نظر از دیگر نقاط ضعفی که این تاکتیک زیزو داشت - از جمله اینکه دیگر بازیکنان بارسلونا به خصوص ایوان راکیتیچ و سرخیو بوسکتس در میانه میدان آزادانه‌تر بازیسازی می‌کردند - زیدان به هدف اصلی‌اش هم که خنثی کردن بازی مسی بود نرسید.

فوق ستاره آرژانتین بارسلونا اگرچه سایه به سایه توسط کواچیچ تعقیب می‌شد اما باز هم تأثیری که از او انتظار می‌رفت بر روند بازی بگذارد را گذاشت و عملکردش زمانی تحسین‌برانگیزتر جلوه می‌کند که بدانید او بدون آنکه آن‌قدرها بدود و به خودش فشار بیاورد، خانه کهکشانی‌ها را به آتش کشید.

طبق آمارهای نشریه «ال‌پریودیکوی» اسپانیا از تحلیل عملکرد ستاره خط حمله بارسلونا در طول 90 دقیقه حضورش در میدان، لیونل مسی در 81.3 درصد از زمان بازی ال‌کلاسیکو در حال قدم زدن بوده است در حالی که 10.8 درصد دیگر از زمان بازی با سرعتی آهسته حرکت کرده، 4.95 درصد از زمان مسابقه را دویده و در نهایت در 1.15 درصد از زمان ال‌کلاسیکو با بازیکنان حریف کورس‌های سرعتی گذاشته است.

اینکه مسی سعی داشت انرژی‌اش را تا پایان بازی حفظ کند کاملاً منطقی بود چون او تنها بازیکن خارج از چارچوب بارسلونا در این فصل بوده است که در تمام دقایق بازی‌های تیمش در میدان حاضر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید