پیام ویدئویی داعش خطاب به عناصر سومالیایی خود: به کلیساها حمله کنید!

کدخبر: ۱۹۵۶۲۳
گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی از اعضای خود در سومالی خواست همزمان با جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی به کلیسا‌ها حمله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ شمار عناصر گروه تروریستی داعش در سومالی رو به افزایش است که بسیاری از آنها از شاخه تروریستی الشباب (گروه هم پیمان داعش) هستند.

گروه تحقیقاتی «سایت» به تازگی با استناد به ویدئویی، گزارشی از رشد فعالیت گروه تروریستی داعش در سومالی منتشر کرده است.  داعش در این ویدئو که گفته می شود نخستین فیلم خطاب به اعضای این گروه تروریستی در سومالی است، از عناصر خود خواسته به کلیساها، بازارها و مکان‌های پرجمعیت حمله کنند و به شکار کافران ادامه دهند!

در این ویدئو از عناصر داعش دعوت شده که نهایت استفاده را از تجمع مردم در تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی ببرند و حمله های مرگبار خود را سازماندهی کنند.

در سال های اخیر، گروه تروریستی الشباب – گروهی که با القاعده مرتبط است و وفاداری خود به آن را در سال 2012 اعلام کرد—حمله های مرگباری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در سومالی و کشورهای همسایه آن همچون کنیا، اوگاندا، جیبوتی انجام داده است. شاخه های مختلف الشباب به زودی با نام داعش به حمله های خود در آفریقا ادامه خواهند داد.

در ماه نوامبر، ائتلاف آمریکایی طی دو عملیات برخی مواضع داعش در سومالی را هدف قرار داد. «آنتونی فالو»، سخنگوی پنتاگون در حوزه آفریقا به آسوشیتدپرس گفت این نخستین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مواضع داعش در آفریقا بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید