نماینده «بی ادب» مجلس هلند ضمن ابراز تاسف از ایران عذرخواهی نکرد!

کدخبر: ۱۹۵۶۸۰
ایرنا: هنک کرول رهبر پارلمانی حزب 50PLUS هلند اعتراف کرد که او در قضیه دور انداختن هدیه (پسته) ایرانی اشتباه کرده و از این بابت متاسف است.
نماینده «بی ادب» مجلس هلند ضمن ابراز تاسف از ایران عذرخواهی نکرد!

کرول به رادیو NOS هلند گفت: من ابراز تاسف های مختلفی در طول زندگی ام داشته ام، جائیکه ابراز تاسف امکان پذیر بوده است اما عذرخواهی گامی فراتر است. وی علت عدم عذرخواهی خود را با سیاست های ایران (در زمینه حقوق بشر) مرتبط دانست. 

رادیو NOSدرخبر خود تاکید دارد که هنک کرول در تحقیق شخصی خود به این نتیجه رسیده که هدیه های کریسمس فقط برای مردان ارسال شده اما اشتباه کرده بود چون سفیر ایران در هلند هدیه ها را برای رهبران پارلمانی احزاب و سخنگویان سیاست خارجی این حزب ها اعم از زن و مرد فرستاده بود. در ایران این اقدام کرول باعث عصبانیت در پارلمان این کشور شد.

کرول در این زمینه گفت: زمانیکه می بینم این موضوع باعث بحث در پارلمان ایران شده است، فکر می کنم که شما به یک موضوع کاملا حساس و پیوسته پرداخته اید و اگر این باعث آغاز بحث و گفتگو برای اینکه بعضی چیزها بهتر شود من صادقانه خوشحال می شوم.

واکنش هماهنگ و منسجم رسانه ها، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و ایرانیان مقیم خارج از کشور راهی جز عقب نشینی برای این نماینده پارلمان هلند باقی نگذاشت و تاکید این نماینده بر اینکه علیرغم ابرازتاسف، عذرخواهی نمی کند بواسطه آن است که این نماینده می خواهد نوعی عقب نشینی آبرومندانه داشته باشد.

به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن یکی از شبکه های تلویزیونی غیرجدی هلند نشان داد که این نماینده پارلمان با این ادعا که سفارت ایران تنها برای مردها هدیه سال نو میلادی ارسال کرده است ، هدیه را دور ریخت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند با رد این ادعا خاطرنشان کرد که این حرف ناشی از ناآگاهی بوده و سفارت ایران طبق روال همیشگی در سال نو برای مقامات مختلف بدون توجه به جنسیت آنان کارت تبریک و هدایایی ارسال کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید