توافق آمریکا و روسیه درباره نیاز به مذاکرات فوری درباره کره‌شمالی

کدخبر: ۱۹۵۷۲۳
وزرای خارجه آمریکا و روسیه در تماس تلفنی آخرین تحولات سوریه،‌ مقدمه چینی‌ها برای برگزاری نشست سوچی و مساله کره شمالی را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش در جریان این تماس تلفنی درباره گام‌های آتی برای عبور از بحران سوریه با حفظ تمامیت ارضی این کشور و همچنین مقدمه چینی‌ها درباره برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی در سوچی رایزنی کردند.

این نشست قرار است روزهای ۲۹ و ۳۰ ماه آتی میلادی در روسیه برگزار شود.

کشورهای ضامن توافق آتش‌بس در نشست آستانه ۸ درباره ادامه همکاری‌های محکم برای برگزاری نشستی گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی با مشارکت همه طیف‌های سوری توافق کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف و تیلرسون در این تماس تلفنی درباره اوضاع در شبه جزیره کره نیز گفت‌وگو و بر این مساله که پیشرفت موشک‌های هسته‌ای کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است، توافق کردند.

طبق این بیانیه لاوروف در این تماس بار دیگر  مخالفت روسیه با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره در نتیجه اظهارات تحریک آمیز آمریکا علیه پیونگ یانگ و همچنین صف آرایی‌های نظامی در منطقه را اعلام و بر ضرورت انتقال فوری از زبان تحریم‌ به گفت‌وگو تاکید کرد.

شورای امنیت روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی با هدف ممانعت از واردات نفتی که برای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور حیاتی است وضع کرد.

این در حالی است که پیونگ یانگ روز یکشنبه اعلام کرد: تحریم‌های جدید عملا اعلام جنگ محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید