حمایت فرماندار سابق آرکانزاس از ترامپ با مقایسه کردن او با چرچیل!

کدخبر: ۱۹۵۷۳۲
«مایک هاکبی» در حساب توییتری خود اقدامات دونالد ترامپ را بیشتر شبیه به «وینستون چرچیل»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «مایک هاکبی»، فرماندار سابق آرکانزاس روز گذشته (سه شنبه) در حساب توییتری خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را با «وینستون چرچیل»، نخست وزیر اسبق انگلیس مقایسه کرد و این دو را شبیه به هم دانست.

وی پس از تماشای فیلمی به نام «تاریک ترین ساعت» که در آن رهبری چرچیل را در سال 1940 در زمان حمله آلمان به بلژیک و هلند به تصویر می کشد، در حساب توییتر خود نوشت: «چرچیل از سوی حزب خود، حزب مخالف و مطبوعات مورد نفرت واقع شده بود. پادشاه او را شخصی بی پروا می دانست و به خاطر خودسری هایش مردم او را تحقیر می کردند. اما بر خلاف نویل چمبرلین، نخست وزیر دیگر انگلیس، او عقب نشینی نکرد. ما 8 سال شخصی مثل نویل چمبرلین را در آمریکا داشتیم. اما دونالد ترامپ بیشتر شبیه به چرچیل است.»

هاکبی در این توییت، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا را هم شبیه به چمبرلین توصیف کرده بود. چمبرلین پیش از چرچیل، نخست وزیر انگلیس بود که به خاطر تسلیم کردن کشور چکسلواکی به آلمان نازی مورد انتقاد زیادی قرار گرفت.

دونالد ترامپ پیشتر هم نشان داده است که علاقه زیادی به چرچیل و اقداماتش دارد. وی در نخستین روز ورود به کاخ سفید مجسمه ای از چرچیل که باراک اوباما آن را از کاخ سفید حذف کرده بود، به جای خود بازگرداند. باراک اوباما در سال 2009 دستور برداشتن این مجسمه را صادر کرده بود.

باراک اوباما اعلام کرده بود این مجسمه به این دلیل برداشته شد که جا برای مجسمه یکی از رؤسای جمهور پیشین آمریکا یعنی آبراهام لینکلن باز شود.

در آن زمان هم «مایک هاکبی» از این تصمیم اوباما انتقاد کرد و آن را یک توهین بزرگ به کشور انگلیس دانست. دونالد ترامپ حتی یکبار هم اوایل ماه جاری میلادی از قانونگذاران دعوت کرده بود که به تماشای فیلم «تاریکترین ساعت» که درباره اقدامات چرچیل در جنگ جهانی دوم است، بنشینند.

حمایت مایک هاکبی از دونالد ترامپ چندان جای تعجب ندارد؛ زیرا سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کنونی کاخ سفید، دختر مایک هاکبی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید