استان البرز فردا تعطیل شد + جزئیات

کدخبر: ۱۹۵۸۲۱
ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استان البرز اعلام کرد: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز و تایید استاندار همه ادارات، مراکز آموزشی و بانک های البرز فردا پنجشنبه به دلیل قرار گرفتن کیفیت هوای استان در وضعیت ناسالم تعطیل اعلام شد.
استان البرز فردا تعطیل شد + جزئیات

مهدی مهرور خاطرنشان کرد: با عنایت به پیش بینی صورت گرفته درباره پایداری هوا و افزایش جدی آلودگی ناشی از آن و همچنین وارونگی دما این تصمیم اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان و با تایید محمدعلی نجفی استاندار البرز تصمیم گرفته شد تا فردا پنجشنبه ادارات، مراکز آموزشی و بانک ها بجز دستگاه های امدادی و خدمت رسانی تعطیل شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تعویض کاتالیست تاکسی‌ها و نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها توسط شهرداری کرج ضروری است.

مهرور افزود: یکی از بانک های عامل استان با تفاهم نامه ای که با شهرداری کرج منعقد می شود، با کارمزد 4 درصد به رانندگان واجد شرایط وام می دهد. 

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ناوگان اتوبوسرانی نیز نیازمند نصب فیلتر دوده روی حدود 12 هزار تاکسی و اتوبوس است که در این زمینه نیز مقرر شد شهرداری کرج با پیگیری لایحه ااز شورای شهر کرج نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشد.

مدیرکل بحران استانداری البرز یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از دلایل بحران های استان همین آلودگی هوای استان است و متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده، برهمین اساس باید اقدامات در راستای افزایش سهم حمل و نقل عمومی در مسافرت‌های درون شهری شهروندان محقق شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید