طعنه اچ تی سی و موتورولا به اپل

کدخبر: ۱۹۵۹۵۵
حالا که ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی اپل به علت ضعیف شدن باتری ها حسابی داغ است، دیگر رقبا نیز سعی می کنند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند.
طعنه اچ تی سی و موتورولا به اپل

 دو کمپانی اچ تی سی و موتورولا در ایمیل هایی به وبسایت ورج اعلام کرده اند که آنها چنین کاری را با موبایل های قدیمی خود انجام نمی دهند.

وبسایت مذکور با دیگر کمپانی های بزرگ تولید کننده موبایل نیز تماس گرفته تا مشخص شود آیا تغییر در سرعت پردازنده ها در موبایل های قدیمی تر، روندی معمول در بازار است یا خیر. به جز موتورولا و اچ تی سی بقیه شرکت ها وعده داده اند که به زودی در این خصوص اعلام نظر خواهند کرد.

اپل هفته گذشته اعتراف کرد که به علت ضعیف شدن باتری ها به مرور زمان، این شرکت در سال گذشته تصمیم گرفت که قدرت پردازشی موبایل های قدیمی تر خود از جمله آیفون 6، 6s و SE را کاهش دهد تا از بروز اشکال در عملکرد آنها جلوگیری نماید. مسئله ای که خشم تعداد زیادی از کاربران را برانگیخت، به خصوص که شرکت کالیفرنیایی تا امروز این مسئله را مخفی کرده بود. ضمن این که برخی این کار را ترفند این شرکت برای ترغیب خریداران قدیمی به آپدیت آیفون خود به نسخه جدیدتر ارزیابی کرده اند.

دلخوری بعدی از آنجا ناشی می شود که اپل تا به امروز اعلام نکرده بود که با تعویض باتری آیفون های قدیمی تر امکان بهره مندی از صد درصد توان پردازنده ها وجود داشته است. البته نباید از نظر دور داشت که تعویض باتری آیفون ها کاری چندان ساده نیست و می بایست مبغلی نسبتاً قابل توجه را برای این کار پرداخت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید