واکنش نظامی وزیر دفاع آمریکا به مسابقات المپیک زمستانی کره !

کدخبر: ۱۹۶۰۶۷
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای متوقف کردن عملیات‌های نظامی در شبه جزیره کره در زمانی برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ ندارد.
واکنش نظامی وزیر دفاع آمریکا به مسابقات المپیک زمستانی کره !

به گزارش Inside the games، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا متوقف شدن عملیات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره در زمان برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را تکذیب کرد.

پیش از این مون جائه، رییس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرده بود در صورتی که کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود در زمان برگزاری المپیک زمستانی را متوقف کند. کره جنوبی و آمریکا به فعالیت‌های نظامی در شبه جزیره کره پایان می‌دهند.

ماتیس در این باره اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای این عملیات‌ مانند همیشه بستگی به دو کشور دارد. اگر منظور شما از متوقف کردن عملیات نظامی این است که به دلایل سیاسی برای مدتی این عملیات‌ها انجام نشود نه چنین برنامه‌ای فعلا نداریم.

او هم‌چنین در ادامه افزود که ممکن است به دلایل مربوط به تعطیلات یا نبود کشتی‌ها این عملیات‌ها متوقف شوند اما به دلایل سیاسی احتمال کم‌تری وجود دارد.

هنوز مشخص نیست که ورزشکاران کره شمالی و آمریکا در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت کنند یا خیر. بازی‌های المپیک زمستانی از ۹ فوریه آغاز می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید