محبوبیت «بیت کوین» برای آدم رباها !

کدخبر: ۱۹۶۰۸۱
آدم رباها مردی را که 26 دسامبر ( 5 روز پیش) برای باجگیری با بیت کوین دزدیده بودند در ازای پرداخت مبلغی معادل 1 میلیون دلار به واحد بیت کوین آزاد کردند.
محبوبیت «بیت کوین» برای آدم رباها !

به گزارش رویترز، پاول لارنر از تحلیلگران و کارشناسان شرکت EXMO در تاریخ 26 دسامبر توسط 6 مرد مسلح دزدیده شده بود. سارقین با استفاده از اسلحه وی را هنگام خروج از شرکت به زور سوار یک مینی بوس کرده و از آنجا فرار کردند. بیشتر رسانه های رسمی خارجی در زمان بروز این حادثه، آن را تایید کردند، اما هیچ یک نام فرد ربوده شده را افشا نکردند.

مشاور وزیر کشور اوکراین در این رابطه گفت: این اولین مورد آدم ربایی و باجگیری با بیت کوین است که در اوکراین اتفاق می افتد.

کمپانی EXMO پس از این اتفاق به مشتریان خود اطمینان خاطر داد که کار لارنر در این شرکت طوری نبوده است که اموال و دارایی کاربران در معرض خطر قرار گیرد. EXMO تاکید کرد که اموال مشتریان در امنیت کامل است و هیچ خطری اموال آنها را تهدید نمی‌کند و پلیس کی یف، پایتخت اوکراین در تلاش است تا هرچه زودتر ردی از لارنر و سارقین پیدا کند.

سخنگوی شرکت پس از آزادی لارنر، در رابطه با وضعیت فعلی وی گفت: او در حال حاضر در امنیت بوده و هیچ آسیب فیزیکی نیز به وی وارد نشده است. با این حال به خاطر استرس روانی که به او وارد شده است، قادر به گفت و گو و مصاحبه در خصوص جزئیات این اتفاق نیست.

کمپانی EXMO در حال حاضر 900 هزار مشتری دارد. این کمپانی در انگلیس ثبت شده است و در بازار اسپانیا، روسیه ، هند و تایلند نیز فعالیت دارد.

شایان ذکر است؛ واحد پولی بیت کوین طی سال گذشته افزایش صعودی و موشکی فوق العاده ای داشته و ارزش آن اکنون به حدود 20 هزار دلار رسیده است. به نظر می رسد اکنون این پول دیجیتالی به عنوان هدفی جذاب برای هکرها و سارقین برای باجگیری تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید