دردسر معماری بد برای فروشگاه جدید اپل

کدخبر: ۱۹۶۱۸۶
یکی از مهمترین فروشگاه‌های اپل که به تازگی در شیکاگو افتتاح شده‌است، فروشگاهی که با الهام از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک از سقفی از جنس فیبر کربنی برخوردار است، ظاهرا بدون توجه به زمستان‌های منجمد‌کننده این شهر طراحی و ساخته شده‌است.
دردسر معماری بد برای فروشگاه جدید اپل

براساس گزارش تک‌تایمز، همین نقص طراحی منجر به بسته شدن فضاهای عمومی این فروشگاه شده‌است فضاهایی که اپل خود با هدف تبدیل کردن فروشگاه به محل تجمع عمومی ایجاد کرد اما اکنون مجبور به بستن آنها شده‌است، به این دلیل که خطر سقوط یخ و برف مردم را تهدید می‌کند.

این سازه به دلیل داشتن دیوارهای شیشه‌ای و ستون‌های فولادی باریک مشهور شده‌است،‌اما آغاز فصل زمستان، که سرمایی بیش از حد انتظار دارد، این سازه را در معرض خطر قرار داده‌است.

شرکت معماری فاستر و شرکا در لندن در زمان طراحی این بنا فراموش کرده‌اند که برف و یخ در فصل زمستان کل شهر شیکاگو را در بر می‌گیرند. بام باریک این بنا هیچ عایقی برای جذب آب ندارد از این رو برف‌هایی که ذوب می‌شوند،‌قندیل‌هایی را ایجاد می‌کنند که هرلحظه ممکن است بر سر مشتریان سقوط کنند.

اکنون در گوشه و کنار این فروشگاه پیام‌های هشداری نصب شده‌اند تا مردن از خطر سقوط برف یا یخ آگاه باشند و بخش‌های بزرگی از فروشگاه نیز بسته شده‌اند تا مردم در امنیت بمانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید