تاثیر جدایی طارمی از پرسپولیس

کدخبر: ۱۹۶۱۹۲
رد پیشنهاد تمدید قرارداد پرسپولیس توسط مهدی طارمی دیروز و امروز بازتاب زیادی در رسانه ها داشته است.
تاثیر جدایی طارمی از پرسپولیس

با وجود محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و نقش طارمی در این موضوع، مهاجم پرسپولیس حاضر نشده قراردادش را تمدید کند و قصد جدایی از این تیم را دارد. این یعنی پرسپولیسی که در فصل تابستان امکان جذب بازیکن جدیدی را ندارد، حداقل یک بازیکنش را در تابستان از دست خواهد داد. آن هم بازیکنی که در دو فصل گذشته بهترین بازیکن و بهترین گلزن لیگ برتر بوده است. سوال اینجاست نبود طارمی، چقدر می‌تواند روی پرسپولیس تاثیر بگذارد؟

طارمی از هفته هفتم، نتوانسته برای پرسپولیس به میدان برود و پرسپولیسی‌ها بدون او، ۱۰ بازی در لیگ برتر انجام داده‌اند. بازی‌هایی که نتیجه آن‌ها، ۸ برد و دو مساوی بوده است. پرسپولیس بدون طارمی در لیگ برتر، ۸۰ درصد بازی‌هایش را برده و از هر مسابقه، توانسته ۲،۶ امتیاز بگیرد. هفت بازی که طارمی برای پرسپولیس بازی کرد، آن‌ها میانگین ۲ امتیاز از هر بازی را داشتند و طارمی با همین میانگین، بدترین آمار کسب امتیاز را بین همه بازیکنان فصل پرسپولیس دارد.

به لحاظ فردی هم طارمی در ۷ بازی ابتدایی، ۴ گل زد و دو گل ساخت. آمار بسیار خوب هر ۹۲،۵ دقیقه، یک گل و پاس گل که او را تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ برتر می‌کرد. با این حال، علی علیپور هم در حال حاضر با ۱۱ گل و ۲ پاس گل، در هر ۹۶ دقیقه توانسته یک گل برای پرسپولیس بزند یا پاس گل بدهد. اگر آمار علیپور را از زمانی که طارمی محروم شد و او نقش مهاجم اول پرسپولیس را داشت در نظر بگیریم، به عدد فوق العاده هر ۷۷ دقیقه یک گل یا پاس گل می‌رسد.

طارمی، در سال‌های اخیر بهترین بازیکن پرسپولیس بوده اما آمار سرخپوشان، نشان می‌دهد آن‌ها حداقل این فصل در نبود او و بدون خرید بازیکن جانشین، توانسته‌اند روند خوب‌شان را ادامه بدهند و بهتر هم نتیجه بگیرند. البته ادامه این شرایط برای یک فصل دیگر، در صورت مصدومیت علیپور و منشا شاید برای پرسپولیسی‌ها دردسرساز شود. برانکو در ۱۰ بازی بدون طارمی، نشان داده موفقیت پرسپولیس به ساق‌های هیچ کسی گره نخورده و او، یک تیم مهارنشدنی دارد./ سایت نود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید