عصیان برانکو/ حمله به استقلال، سازمان لیگ و تصمیمات جنجالی

کدخبر: ۱۹۶۴۶۰
سرمربی پرسپولیس نسبت به حکم کمیته انضباطی واکنش نشان داد.
عصیان برانکو/ حمله به استقلال، سازمان لیگ و تصمیمات جنجالی

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز تیم پرسپولیس، نسبت به رأی صادر شده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بله، بله عصبانی‌ام. آیا آنها می‌دانند که فوتبال را به خاطر هوادار بازی می‌کنند؟! بزرگ‌ترین جریمه شامل هواداران ما شده است. نمی‌دانم موضوع چه بوده است و نمی‌خواهم وارد آن شوم. فقط من در ورزشگاه بودم و دیدم که تعداد زیادی هوادار آمده بودند و حتی یک ترقه یا یک بمب دودزا هم به زمین پرتاب نشد. دیگر داستان چه بوده است؟ این مسائل در همه جای دنیا پیش می‌آید اما چیزی که من دیدم در آن نه پلاکاردی وجود داشت و نه چیز دیگری. نمی‌دانم چرا جریمه شدیم.

وی در رابطه با بازی صنعت نفت آبادان - استقلال که قرار بود دیروز برگزار شود و پیش از این اعلام شده بود که این بازی به تعویق افتاده است، گفت: ما ساعت دو دیروز به خانه رسیدیم و تلویزیون را روشن کردیم و دو سه ساعت منتظر بودیم. پنج ساعت منتظر ماندیم اما خبری نشد! مگر قرار نبود که بازی نیمه نهایی جام حذفی دیروز برگزار شود؟ هیچ‌کس نمی‌دانست چرا بازی لغو شد. آیا این بازی دوستانه بود که لغو شد، برای چه لغو شد؟ شما می‌دانید؟

برانکو در واکنش به جمله یکی از خبرنگاران که این بازی به دلیل درخواست دو باشگاه لغو شده بود، ادامه داد: یعنی چه، یعنی از تراکتورسازی و آجورلو و یحیی هم پرسیدند که این بازی لغو شود یا خیر؟! آیا آنها اجازه دادند؟! لغو شدن این بازی فقط ربطی به دو باشگاه ندارد. اگر الان تراکتورسازی به استقلال ببازد یحیی را اخراج می‌کنند؟! پرسپولیس مگر در بازیهای قبل خسته نبوده؟ اما چپ و راست برای او بازی گذاشتند. یعنی به دلیل خستگی این بازی را لغو کردند؟ حالا اگر یحیی اخراج شود چه کسی جواب می‌دهد؟!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: یک سؤال دیگر دارم چرا جپاروف جریمه نشده؟ ظاهراً فقط دو مهره را شکسته است، شاید اگر پنج مهره بود جریمه می‌شد و الان صدمه زیادی وارد نشده بود! یادم است نورمحمدی را دو سال پیش به خاطر یک لب‌خوانی جریمه کرده بودند، همچنین کمال را سه جلسه. الان هم هیچ‌کس نمی‌داند که چرا ایگور چهار بازی جریمه شده است.

برانکو در رابطه با لغو بازی نیمه نهایی جام حذفی تصریح کرد: خودشان خواستند که این بازی عقب بیفتد و این چه ربطی به درخواست باشگاه‌ها دارد؟! آیا از تیم‌های دیگر پرسیدند که ما می‌خواهیم این بازی را عقب بیندازیم؟ بنابراین باید این قدر صبر کنند تا مصدوم‌ها خوب شوند و کارت‌های زرد، سبز و قرمز هم رفع شود و بعد بازی را برگزار کنند. در سوی دیگر ما را جریمه کردند به دلیل اینکه این همه هوادار در بازی تراکتور به ورزشگاه آمده بودند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد در سازمان لیگ عزمی وجود دارد که پرسپولیس قهرمان نشود، خاطرنشان کرد: بله، نمی‌دانم چرا شاید نگران بودند که هوادار زیادی به ورزشگاه آمده و ما را تشویق کرده است. نمی‌خواهم اینها را بگویم، اما واقعیت‌ها را می‌بینم.

وی در رابطه با درخواست کی‌روش مبنی بر در اختیار گذاشته شدن بازیکنان ملی‌پوش بعد از هر بازی لیگ در تیم ملی یادآور شد: پیروانی گفت که از فدراسیون یک نامه رسمی آمده و می‌خواهند که بازیکنان را بعد از بازی‌ها به اردوی تیم ملی ببرند. ما این را در راستای منافع و نتایج تیم ملی می‌پذیریم با این آرزو که تیم ملی نتایج خوبی بگیرد و همه امیدواریم که به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند.

برانکو راجع به بازی تیمش مقابل تیم نفت تهران که به تازگی هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی‌اش انتخاب شده است، اظهار داشت: ما با دوست بزرگم هومن افاضلی بازی خواهیم داشت. خوشحالم که در ایران دوست‌های خوبی دارم که در بیرون زمین خیلی دوست هستیم و در داخل زمین هم رقبای بزرگی برای هم، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی و علی کریمی که تازه به جمع مربیان اضافه شده است. خیلی خوشحالم که بیرون زمین با همدیگر خوش می‌گذرانیم، اما در زمین هم همدیگر را نمی‌شناسیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص جلسه‌ای که با طارمی داشته است، اشاره کرد: در این رابطه همان چیزی که قبلاً گفته‌ام، تکرار می‌کنم. طارمی از طرف باشگاه پیشنهاد دارد اما وکیلش کتبا به ما اعلام کرد که این بازیکن می‌خواهد از تیم برود حالا دیگر این بستگی به طارمی و باشگاه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه افاضلی گفته شناخت خوبی از برانکو دارد، آیا این کار را برای شما در بازی پیش ‌رو مقابل نفت سخت نمی‌کند؟ عنوان کرد: من از این بازی می‌ترسم نه به دلیل اینکه افاضلی سرمربی آن است. این بازی سخت‌ترین بازی ما است چرا که بازی‌ای که از قبل خود را در آن برنده بدانی خطرناکترین مسابقه خواهد بود. طبیعی است که بازیکنان در این بازی راحت بگیرند و طبیعی است که بعد از این بازی سخت شود. اما من امیدم به بازیکنان است که بسیار با نشاط هستند. آنها حریف را دست‌کم نخواهند گرفت. افاضلی مربی بادانشی است که شناخت خوبی هم از من دارد اما بازیکنان این تیم را به هیچ وجه دست کم نمی‌گیرند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بسیاری از تصمیمات به ضرر پرسپولیس گرفته می‌شود شما از باشگاه برای دفاع شما در مسائل غیرفنی چه انتظاری دارید، تصریح کرد: بله، من با نظر شما موافقم تا به حال خیلی به ضرر ما اقدام شده است اما نمی‌خواهم چیزی را توجیه کنم. ما الان در تیم پیروانی را داریم که این مسائل را دنبال خواهد کرد و بعد از این به دنبال درست کار کردن خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید