چای سبز چینی بلای جان دختر نوجوان شد

کدخبر: ۱۹۶۴۹۴
نمناک:دختری که بدون اطلاع از نحوه مصرف نوعی چای وارداتی برای کاهش وزن روزانه از آن مصرف می کرد دچار عارضه شد ،چای سبز چینی حاوی نوعی گیاه بود که یکی از اعضای داخلی مهم این دختر را دجار مشکل ساخت.

مصرف هر خوردنی و نوشیدنی اگر بیش از حد و بدون توجه به هشدارها باشد مطمئنا عوارضی ایجاد خواهد کرد . چای سبز به عنوان یکی از نوشیدنی های مفید گاهی می تواند مضراتی داشته باشد که نمی توان آن را نادیده گرفت چرا که گزارش یکی رسانه ها با ذکر موردی خاص به خطرات نوشیدن بیش از حد چای سبز چینی پرداخت .

نوجوانی اهل کشور انگلیس دچارکرخی ، اسهال ، بدن درد شد به همین دلیل به پزشک مراجعه کرد. پزشک مقداری آنتی بیوتیک برای درمان عفونت مجرای ادرار او تجویز کرد اما بعد از استفاده فرد بیشتر احساس بیماری کرد و روانه بیمارستان شد ، پوست و سفیدی چشمش زردشد ؛ نشانه هایی خطرناک که پزشک را متوجه مسئله ای جدی کرد .

شواهد نشان می داد فرد زردی دارد و مشکل او فرد جدی است و نیاز به توجه بیشتری دارد، او می دانست ممکن است هپاتیت داشته باشد چون کبدش متورم وملتهب شده بود معمایی به وجود آمد که علت این عارضه چیست؟

بلای نوشیدن زیاد چای سبز روی کبد

این دختر 16 ساله بیان کرده که اخیرا سفر خارجی نداشته و هیچگونه داروی غیر قانونی و الکلی مصرف نکرده و تا به حال تزریق خون نداشته است، بعدازسوالهای مکرر پزشک متوجه شداو 2جعبه چای سبز از چین سفارش داده بودو روزانه 3 فنجان از آن را می نوشیده است او این چای را برای لاغری و کنترل اشتها مصرف می کرده چون به زبان چینی نوشته شده بوده است نمی توانسته روش استفاده آن را بخواند.

این چای حاوی گل کاملیا بوده این گل گیاه همیشه سبزی است که برگهای این چای را از سایر چای ها متمایز می کند علت اصلی این عارضه ترکیبات چای بوده که باعث آسیب کبد و هپاتیت شده. برخی بیماران که از بیماری شدید کبد رنج می برند. ممکن است حتی به مرگ منجر شود ممکن حتی برخی ترکیبات دیگر در این چای ها برای لاغری وجود داشته باشد

خوشبختانه فرد بیمار دو ماه بعد از قطع مصرف چای عملکرد کبد ش به حالت نرمال بازگشت در این مورد پزشک بیان کرد مصرف زیاد این چای موجب بیماری های مختلفی مثل ناراحتی کبد وحتی مرگ میشود اگر چای سبز مینوشیدابتدا از برند آشنا استفاده کنید وبعد به مقدار نامحدود بنوشید.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید