فرمانده نیروهای مرکزی آمریکایی به دنبال اقدامات تهاجمی‌تر علیه طالبان

کدخبر: ۱۹۶۵۷۲
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا خواستار اعمال فشار تهاجمی‌تر نیروهای افغان علیه طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال جوزف ووتل، فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در حالی این خواسته را مطرح کرده که این روند بخشی از برنامه آمریکا در تغییر روند جنگ در افغانستان است که وارد هفدهمین سال خود می‌شود.

این ژنرال آمریکایی گفته، اقدامات شبه‌نظامیان طالبان در فصل زمستان افغانستان کمتر می‌شود و در فصل بهار بار دیگر به روال سابق باز می‌گردد و حتی شدیدتر می‌شود.

وی ادامه داد: این بازه زمانی بهترین موقعیت برای مقابله با شبه‌نظامیان طالبان و سایر گروه‌های افراط‌گراست. حضور نیروهای جدید آمریکایی در افغانستان برای آموزش افغان‌ها می‌تواند به افزایش حملات علیه شبه‌نظامیان طالبان کمک کند. آنها با واحدهای نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان همکاری دارند. هدف ما این است که نیروهای نظامی افغان را هرچه زودتر برای انجام عملیات آماده کنیم. آمریکا به دنبال تمرکز بر عملیات تهاجمی است.

این ژنرال آمریکایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: نیروهای افغان باید بر فشار خود علیه شبه‌نظامیان در این کشور ادامه دهند.

در همین حال، جیمز استاوریدیس، یکی از دریاسالارهای بازنشسته ارتش آمریکا که در سال‌های 2009 تا 2013 فرماندهی نیروهای آمریکایی در ناتو را برعهده داشت،‌ گفت: هدف نهایی ما در افغانستان این است که طالبان را به سمت میز مذاکره صلح آمیز سوق دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید