خط و نشان اتمی ترامپ و کیم جونگ اون/ دست ها روی ماشه هسته‌ای

کدخبر: ۱۹۶۵۹۶
ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که گفته بود یک دکمه هسته ای روی میزش قرار دارد، اعلام کرد که دکمه هسته ای وی «بسیار بزرگ تر و قوی تر» است.
خط و نشان اتمی ترامپ و کیم جونگ اون/ دست ها روی ماشه هسته‌ای

ترامپ چهارشنبه در توئیتی نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته که «همیشه یک دکمه هسته ای روی میزش قرار دارد.» لطفا کسی در رژیم تهی شده و گرسنه کره شمالی ، او را مطلع کند که من هم یک دکمه هسته ای دارم اما بسیار بزرگ تر و قوی تر از دکمه اوست و دکمه من کار می کند.

'کیم جونگ اون' در سخنرانی سال نوی میلادی خود ضمن تهدید آمریکا به حمله هسته ای، برای مذاکره با کره جنوبی اعلام آمادگی کرد.

'کیم جونگ اون' با اعلام اینکه همه خاک آمریکا اکنون در تیررس کره شمالی است، افزود: «یک دکمه هسته ای روی میز من است. این یک واقعیت است نه تهدید».

رهبر کره شمالی همچنین گفت: در موضوع روابط شمال- جنوب، ما باید تنش های نظامی در شبه جزیره کره را کاهش دهیم تا فضایی صلح آمیز ایجاد شود.

کیم جونگ اون وعده داد که هیاتی از کره شمالی به بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ که در بهمن و اسفند سال جاری برگزار خواهد شد، اعزام می شود.

وی گفت: مشارکت کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی، فرصت مناسبی برای نشان دادن وحدت مردم (دو کره) است.

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی پیش تر از حضور همسایه شمالی در این بازی ها استقبال کرده و آن را تضمین امنیت مسابقات دانسته بود.

«چو میونگ گیون» وزیر وحدت کره جنوبی پیشنهاد داد مقامات عالی این کشور و کره شمالی ، هفته اینده، نهم ژانویه سال 2018 در روستای مرزی 'پانمونجوم' با همدیگر دیدار و گفت وگو کنند.

ترامپ چندی پیش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهدید کرده بود که کره شمالی را «کاملا نابود ‌می‌کند»؛ اظهاراتی که واکنش‌های منفی بسیاری را در داخل و خارج از آمریکا به دنبال داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید