تاکید نعیم قاسم بر توقف مذاکره و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۱۹۶۵۹۸
معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت تنها راه توقف اقدامات رژیم صهیونیستی بوده و باید هر گونه مذاکره و همکاری امنیتی با این رژیم متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشرة نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود تاکید کرد که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز اسرائیل با وجود ملت مجاهد فلسطین غیر قابل تحقق است. این ملت مقاوم همواره اعلام می کند که باید فلسطین از بحر تا نهر آزاد شود. آمریکا به تنهایی بر جهان سیطره داشت اما نتوانسته اراده فلسطینی ها را بشکند.

وی در ادامه افزود: قدس مرکز اشغالگران نخواهد بود بلکه پایتخت فلسطین است. اسرائیل برای آنکه قطعه قطعه از این خاک را ببلعد روی زمان حساب باز کرده است اما با وجود مقاومت گذر زمان به نفع اسرائیل نیست.

قاسم تصریح کرد: قدس به مثابه یک مسئولیت فلسطینی، عربی، انسانی، مسیحی و اسلامی است و اگر فکر کنیم که این مساله یک موضوع فلسطینی یا عربی است در اشتباهیم چرا که تمام پتانسیل هایی که می تواند در آزاد سازی فلسطین سهیم باشد مصادره کرده ایم.

وی افزود: اگر فلسطین آزاد شود همه ما آزاد شده و دست بیگانگان که می خواهند به سرزمین های ما دست اندازی کنند قطع می کنیم. زمانیکه اسرائیل و تروریسم تکفیری از بین برود تمام منطقه و لبنان آزاد میشود چرا که از بین بردن اسرائیل و پایان دادن به حاکمیت داعش اقداماتی است که ما را به آزاد سازی فلسطین نزدیک می کند.

قاسم تأکید کرد: انتفاضه راهکار این مساله است و ما باید از این گزینه از ابعاد سیاسی، فرهنگی و نظامی دفاع کنیم تا تبدیل به یک روش شود. روند صلح در واقع نیرنگی برای تثبیت حضور اسرائیلی ها و تعیین مرزهای آنها است.

وی تصریح کرد: باید مذاکرات با تمام انواع و شکل هایش و هم چنین همکاری امنیتی با اسرائیل متوقف شود و تنها مقاومت است که می تواند اسرائیل را متوقف کند. من از فلسطینی ها می خواهم معاهده اسلو را به خاک بسپارند. زمان نابودی اشغالگران نزدیک تر است تا به رسمیت شناختن اسرائیل و ساختن رژیم اسرائیلی.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید