نروژ فروش سلاح به عربستان را به حالت تعلیق درآورد

کدخبر: ۱۹۶۶۰۸
وزیر خارجه نروژ از تعلیق صادرات سلاح به امارات متحده عربی به دلیل همدستی این کشور در حملات متجاوزانه به یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه نروژ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: نروژ صادرات سلاح و مهمات به امارات متحده عربی را به دلیل نگرانی از اینکه این کشور از سلاح ها در جنگ یمن استفاده کند، به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت امور خارجه نروژ در ادامه افزود: با وجود اینکه هنوز مدارکی دال بر اینکه نشان دهد سلاح های ساخت نروژ در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته، بدست نیامده است؛ نگرانی هایی در این خصوص به دلیل حضور نظامی امارات متحده عربی در یمن وجود دارد.

امارات متحده عربی یکی از اعضای ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی است. عربستان سعودی از مارس 2015، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و همینطور تضعیف جنبش انصارالله، این کشور را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داد. در حملات هوایی عربستان سعودی در یمن تاکنون بیش از 10 هزار نفر کشته و بیش از 3 میلیون نفر آواره شده اند.

در سال 2016، صادرات سلاح های نروژ به امارات متحده عربی به 9.7 میلیون دلار رسید. این در حالیست که در سال 2015 صادرات سلاح های نروژ به امارات حدودا نصف این رقم بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید