این خوراکی های جایگزین مناسب قرص آسپرین هستند!

کدخبر: ۱۹۶۶۳۹
آسپرین دارویی است که برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز و مصرف می شود که از برزو سکته جلوگیری می کند.در این بخش جاگزین های طبیعی قرص آسپرین به شما معرفی می شود.

نمناک؛ آسپرین دارویی است که برای لخته نشدن خون استفاده می شود و در بسیاری از بیماریها نقش کار آمدی ایفا می کند.بیماران برای جلو گیری از سکته قلبی و مغزی ناگزیر به استفاده از قرص آسپرین هستند در این مطلب جایگزینی طبیعی برای قرص آسپرین معرفی می کنیم.

قرص آسپرین با خواص ضد انعقادی برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی شناخته شده است.

با این حال آسپرین تنها به شکل دارو وجود ندارد بلکه بسیاری از منابع غذایی را اگر روزانه به بدن برسانید، همان نقش آسپرین را در بدن خواهند داشت. بهترین گزینه های غذایی جایگزین این دارو معرفی شده اند:

جایگزین های مناسب برای قرص آسپرین را بشناسید.

سیب:یکی از گزینه های غذایی سرشار از سالیسیلات طبیعی است. سالیسیلات ها پایه و اساس آسپرین هستند. سیب همچنین غنی از فیبر است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و می تواند برای افراد در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی مفید باشد. افرادی که از حمله قلبی جان سالم به در برده اند، نیاز به دریافت دوز روزانه آسپرین دارند تا خطر ابتلا به حمله بعدی را کاهش دهند. درمان روزانه با آسپرین خطر ابتلا به حمله قلبی بعدی را 20 درصد کاهش می دهد.

گریپ فروت: یکی از بهترین میوه ها برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن است اما منبع غنی از اسید سالیسیلیک نیز محسوب می شود که ماده فعال در قرص آسپرین است.

اسفناج:منبع غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی است. این سبزی همچنین خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می تواند اثرات منفی ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی کند. فیبر موجود در اسفناج منجر به کاهش کلسترول بد می شود. اسفناج نیز غنی از اسید سالیسیلیک است و می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

آناناس جایگزینی برای قرص آسپرین است

ادویه ها:ادویه جاتی مانند پاپریکا، پونه کوهی، آویشن و زردچوبه. اینها نه تنها عطر و طعم بی نظیری به غذا می دهند، بلکه غنی از اسید سالیسیلیک هستند و مصرف آنها به افراد در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی پیشنهاد می شود.

آناناس: یکی از میوه های گرمسیری غنی از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است. آناناس نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند و ثابت شده منجر به جلوگیری از لخته شدن خون می شود و آنهم به لطف وجود اسید سالیسیلیک.

گوجه فرنگی جایگزین دیگری برای قرص آسپرین

تحقیقات در آمریکا نشان می دهند دانه های گوجه فرنگی می توانند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربردداشته باشند.دانشمندان در دانه های گوجه فرنگی ماده ای را پیدا کردند که می تواند با پیشگیری از لخته شدن خون دربدن به گردش طبیعی خون انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپرین را شبیه سازی کند.

هم اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان روزانه آسپرین مصرف می کنند تا از لخته شدن خون پیشگیری کنند، ایندر حالی است که مصرف این دارو می تواند عوارض زیادی مانند خونریزی معده را به همراه داشته باشد.

آزمایشات نشان می دهند 3 ساعت بعد از مصرف این ماده گردش خون بدن به حالت یکنواخت درمی آید و اثراتآن تا 18 ساعت در بدن باقی می ماند.البته این یافته ها به این معنی نیستند که شما مجازید مصرف آسپرین را خودسرانه قطع کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید