آیت الله خاتمی: مردم می گویند مرگ بر گرانی ما هم می گوییم مرگ بر گرانی

کدخبر: ۱۹۶۷۵۳
ایرنا: خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که حوادث اخیر جلوه ای از عقده گشایی های آمریکاست، گفت: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمی خیزد این صدای ملت نیست بلکه صدای بیگانه است.
آیت الله خاتمی: مردم می گویند مرگ بر گرانی ما هم می گوییم مرگ بر گرانی

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: حوادثی که این چند روز بر کشور گذشت حوادثی است که بحمدالله شما مردم بصیر خود تحلیلگر هستید و عمق فتنه ها را می شناسید و لیکن هشت نکته در رابطه با این فتنه روزهای اخیر نوشته ام.

وی افزود: دلم می خواهد هم شما عنایت کنید و صدا و سیما هم به این نکات بپردازد؛ بصریت افزایی وظایف خطیب جمعه است و روی این هشت مطلب ساعت ها فکر و مشورت ها کرده ام و گاهی روی کلمه کلمه اش فکر کرده ام که خدمت شما عرض کنم. اینجا عاصمه (مرکز) جهان اسلام است و باید با حساب حرف زد.

خاتمی گفت: آنچه این روزها بر کشور ما می گذرد جلوه ای از عقده گشائی های آمریکاست. در عرصه بین المللی، دنیای استکبار دم به دم شکست خورده است، داعش دست پرورده خودشان بود گفته بودند که موصل بخواهد آزاد شود 10 تا 30 سال طول می کشد به کمک ایران هشت ماهه تمام شد.

وی ادامه داد: می خواستند اسرائیل جدید در منطقه درست کنند، این را همه فهمیدند، آن قدرتی که ناکامشان گذاشت ایران بود. پول ها خرج کردند تا عراق تحت سلطه آنها باشد. آنچه الان دارد انجام می شود جلوه ای از عقده گشائی هاست، قصه این است پول را عربستان داد، طرحی را آمریکا داشت، قرار بود از اتاق آمریکا در هرات و اربیل کم کم سلاح به ایران بیاید و در بهمن کار را تمام کنند. نقشه این بود.

وی گفت: یکی از تفاله های طاغوت گفته بود 22 بهمن ما ایرانیم. من به تفاله و تخاله ها می گویم تا ابد جایتان ایران نیست. بیایید در اولین قدم، قلم و قدم پایتان را می شکنند بعد هم چوبه های دار را آماده می کنند.

خاتمی افزود: شروع اغتشاش ها از اعتراضات بود، اعتراضاتی که اصلش به حق بود، مالباخته ها بودند می گفتند این موسسات اعتباری یا مجوز داشته یا نداشته که اگر داشته شما ضامن هستید و باید پولهایشان را بدهید که گفتند 98درصد را داده ایم و اگر مجوز نداشته چرا 3 تا 5سال پیش، روی شما این ها کار کردند کرکره شان را پایین نکشیدید؟

وی گفت: مردم می گویند مرگ بر گرانی ما هم می گوییم مرگ بر گرانی. چه کسی است که از گرانی خوشش بیاید؟ گارکر می گوید چند ماه است که حقوق نگرفته ایم تا این جای قصه کسی نگفته است ناحق است منتها قانونی.

خاتمی ادامه داد: بر اساس اصل 27 قانون اساسی این که حرف مردم باید شنیده شود این است نباید در این شلوغی ها حق گم شود. به صراحت می گویم روحانیت همراه با محرومان، کارگران و کسانی است که مشکل معیشت دارند مراجع هم دیدید آیت الله العظمی نوری به صراحت فرمود حق مردم را بدهند، آغاز کار، از اینجا شروع شد.

وی گفت: خواهش می کنم دیگر اینجا بازی جناحی در نیاورند مردم آزادی می خواهند و صدایشان شنیده شود، آزادی نیست صدای مردم شنیده نمی شود. بله. صدایی که به نیابت از ترامپ، نتانیاهو برمی خیزد این صدای ملت نیست صدای بیگانه است ملت این صدا را خفه می کند. صدایی که با شعار 'نه غزه نه لبنان' سر داده می شود و به نیابت از نتانیاهو می گوید این بیگانه است صدای او شنیدنی نیست این صدا باید خفه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید