وزارت خارجه فلسطین قطع کمک های آمریکا به اونروا را محکوم کرد

کدخبر: ۱۹۶۸۱۸
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه جمعه در واکنش به اقدام آمریکا در قطع کمک های مالی این کشور به آژانس امدادرسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا)، این اقدام را در جهت منافع رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت خارجه فلسطین همچنین اقدام آمریکا در قطع کمک های مالی به اونروا را محکوم کرد و افزود: احزاب راست افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از مواضع جانبدارانه آمریکا بهره برده و از این مواضع در جهت اقدامات غیر قانونی خود در سرزمین های اشغالی فلسطینی از جمله گسترش شهرک سازی ها استفاده می کند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: این همنوایی آمریکایی اسرائیلی در تلاش است تا مساله فلسطین از جمله قدس، زمین، مرزها و پناهندگان را با اتکای به نیروی اشغالگری یک طرفه به سود خود پایان دهد؛ با این دید که گویی که این مسائل غیر قابل گفت و گو و امری حقیقی است.

وزارت خارجه فلسطین با بیان اینکه کودتای آمریکایی اسرائیلی علیه روند صلح در تمامی اجزاء و اهداف آن به بالاترین حد خود رسیده است، افزود: جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و همه نهادها و سازمان های وابسته به آن، اکنون در برابر یک آزمایش حقیقی قرار دارند تا نشان دهند که آیا این نهادها قادر به حل اختلافات و نزاعات، پایان اشغالگری و انجام وظایف خود برای برقراری امنیت و صلح جهانی است یا نه؟

در پایان این بیانیه از جهان و نهادهای بین المللی خواسته شده است تا مواضع صریح و آشکار خود برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های کشور فلسطین اعلام کنند.

منابع خبری جمعه گزارش دادند، آمریکا کمک 125 میلیون دلاری خود به آژانس امدادرسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا) را قطع کرده است.

در همین حال نیکی هیلی سفیر آمریکا نیز در سازمان ملل متحد گفته بود: ما برای پیشبرد روند صلح تلاش می کنیم اما اگر که این اتفاق روی ندهد، رئیس جمهوری دیگر به حمایت مالی از اونروا ادامه نخواهد داد.

آمریکا دوشنبه 27 آذرماه در جلسه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.

در پی این اقدام آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که دیگر آمریکا را به عنوان میانجی در طرح سازش قبول ندارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه 15 آذر فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را امضا کرد.

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

 

تیتر یک
کارگزاری مفید