مقام انصارالله: سازمان ملل باید برخورد خود با بحران یمن را تغییر دهد

کدخبر: ۱۹۶۸۸۳
محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با اشاره به سفر امروز (شنبه) معین شریم معاون فرستاده سازمان ملل به یمن برای انجام مقدمات دور جدید مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در این کشور گفت: تا زمانی که سازمان ملل برخورد خود با بحران یمن را تغییر ندهد، تلاش ها (برای برپایی صلح در این کشور) بی فایده است.

به گزارش امروز (شنبه) پایگاه خبری اسپوتنیک، البخیتی افزود: تشدید تجاوز عربستان و بمباران شهرهای یمن حاکی از ناتوانی رژیم آل سعود در مقابله با پیروزهای اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های جنگ است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های جنگ، حق دفاع از خود است افزود: ما فقط مواضع نظامی رژیم آل سعود را هدف قرار می دهیم و ادعاهای سعودی ها درباره هدف قرار دادن شهروندان عربستانی دروغ است به طوری که از ابتدای تجاوز به یمن هیچ تصویری از حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به شهروندان سعودی اعم از زنان و کودکان آنها منتشر نشده است.

این مقام انصار الله ادامه داد: عربستان که خود آغازگر تجاوز به یمن و مصر به ادامه جنگ می باشد، مسئول نتایج خسارت بار این جنگ برای دو ملت یمن وعربستان است به طوری که عامدانه مردم یمن را با حملات توپخانه ای و موشکی و بمباران هدف قرار می دهد و با محاصره این کشور از مجازات گروهی برای مردم این کشور استفاده می کند.

البخیتی افزود: سفر امروز 'معین شریم' معاون 'اسماعیل ولد الشیخ' فرستاده سازمان ملل به یمن و دیدار با طرف های بحران در صورتی که روش ولد الشیخ و نحوه برخورد سازمان ملل با بحران یمن تغییر نکرده باشد به شکست خواهد انجامید.

وی تاکید کرد: سازمان ملل باید طرف های درگیر را دعوت به گفت وگو برای دستیابی به توقف جنگ کند، همچنین از طرف های سیاسی داخلی بخواهد برای پر کردن خلاء قوه مجریه و تشکیل دولت انتقالی جدید که مورد قبول همه طرف ها باشد، فعال شوند، در غیر این صورت نقش سازمان ملل منفی خواهد بود و ما به سفر فرستاده سازمان ملل به یمن اعتمادی نداریم و این سفر به شکست خواهد انجامید.

ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی رژیم سعودی از ششم فروردین سال 94 تاکنون با تجاوز هوایی، زمینی و دریایی به یمن و محاصره کامل این کشور، بیش از 14 هزار را یمنی شهید و هزاران نفر دیگر را زخمی کرده و این کشور مسلمان نشین را به ویرانه تبدیل کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید