نخست وزیر الجزایر: اکنون بحث ترمیم کابینه مطرح نیست

کدخبر: ۱۹۷۰۱۶
روزنامه الجزایری«الشروق » نوشت: احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر در دیدار رهبران حزب خود، شایعات موجود مبنی بر ترمیم کابینه را در آینده نزدیک تکذیب کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روزنامه الشروق، احمد اویحیی در دیدار رهبران حزب خود به آن ها اطمینان داد که در آینده نیز همچنان پست نخست وزیری را در اختیار خواهد داشت و شایعات موجود مبنی بر تغییر در کابینه را رد کرد.

اویحیی افزود: بحث ترمیم کابینه و تغییر وزیران اکنون جزء اختیارات رئیس جمهوری است.

طی روزهای اخیر شایعه ای در الجزایر مبنی بر تصمیم «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر برای تغییر احمد اویحیی و تعیین نخست وزیری جدید به گوش می رسید.

پایگاه خبری «الجزائر 1» چند روز پیش بدون ذکر دلیل محکمی به نقل از منابعی ناشناس که آن را آگاه دانست ، در این خصوص نوشت: رئیس جمهوری تصمیم گرفته است اقدام به ترمیم کابینه کند و در این میان وی نخست وزیر را نیز تغییر می دهد.

این پایگاه خبری افزود: اگر مساله خاصی پیش نیاید، رئیس جمهوری فرد دیگری را جایگزین احمد اویحیی می کند و در این میان «عبدالمالک سلال» نخست وزیر اسبق، «شکیب خلیل» ، «الطیب بلعیز» نامزد این پست هستند.

الجزائر 1 همچنین ادعا کرده بود وزیر اوقاف و امور دینی ،وزیر پست،وزیر مسکن،وزیر فرهنگ،وزیر بهداشت،، وزیر حمل و نقل، وزیر محیط ریست و وزیر خارجه برکنار می شوند.

احمد اویحیی از حزب «التجمع الدیمقراطی »معروف به حزب 'RND ' دومین حزب بزرگ الجزایر است.این حزب متحد حزب «جبهه التحریر الوطنی » ' FLN' یاهمان حزب حاکم و حزب عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری کنونی الجزایر است .

اویحیی 24 مرداد گذشته ، برای چهارمین بار به عنوان نخست وزیر الجزایر منصوب شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از مشارکت چهره‌ها برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

      اقتصادنیوز: پرونده نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان رفت. ۸۰ نفر برای انتخابات هشتم تیر ماه ثبت…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی