حمله سرخابی ها به عادل فردوسی پور

کدخبر: ۱۹۷۰۷۷
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مقاطع مختلف نسبت به رویکرد برنامه نود نسبت به مسائل آنها جبهه گیری کرده و از مجری این برنامه انتقاد کرده اند.
حمله سرخابی ها به عادل فردوسی پور

واکنش عجیب پندار توفیقی به محرومیت سرور چپاروف و حمله او به عادل فردوسی‌پور یادآور حملات مدیران و هوداران پرسپولیس به مجری 90 بعد از حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی بود.

فردوسی‌پور شب قبل از بازی رفت پرسپولیس و الهلال از تخلفات رخ داده در پرونده مهدی طارمی و باشگاه ریزه‌اسپور رونمایی کرد و شب قبل از بازی با صنعت نفت آبادان در جام حذفی هم مصاحبه جنجالی طاهری و هدایتی انجام شد. با ناکامی پرسپولیس در این دو جام، مدیران باشگاه با یک فرافکنی عجیب، بیانیه‌هایی صادر کردند و عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 را به ایجاد حاشیه و جنجال متهم کردند و بدون اعتراف به نقش پررنگ خودشان، او را مقصر باخت به الهلال و صنعت نفت آبادان دانستند.

حالا هم پندار توفیقی محرومیت جپاروف را به دلیل پیگیری و ذهن‎خوانی فردوسی‌پور دانسته. این بخشی از حرف‌های معاون باشگاه استقلال است: «خطای جباروف یک خطای معمولی بود ولی استارتش از برنامه 90 خورد، متاسفانه با تمام احترامی که برای عادل فردوسی‎پور قائل هستیم او در آن برنامه گفت خطای جباروف عمدی بوده که او به کشورش برود. اتفاقا زمان زیادی روی این موضوع صرف شد اما این که او چگونه تشخیص داده این بازیکن عمدا این کار را انجام داده  قطعا جزو خلاقیت‌های ذهن عادل فردوسی پور است! پیش از این دیده بودیم که او لب خوانی‌ها را تشخیص می‌دهد اما ندیده بودیم که ذهن‌خوانی هم انجام بدهد!جالب است که فردوسی پور ذهن جباروف را خوانده بود که او می‌خواهد خطا کند، کارت بگیرد و به کریسمس برود.از این پس باید مراقب ذهن‌خوانی فردوسی پور در ورزشگاه‌ها هم باشیم.» گذشته از واکنش عجیب توفیقی، در بعضی از صفحات و کانال‎های هواداری استقلال، مطالبی منتشر شده و در آنها عادل فردوسی‌پور به انتقام گرفتن از سرور جپاروف متهم شده! این دوستان معتقدند مجری 90 بعد از پاسخ جنجالی به سوالش درباره تبانی ازبکستان و قطر، با انگیزه‌های شخصی پیگیر خطای جپاروف شده و باعث محرومیت این بازیکن شده!

از صحبت‌های توفیقی اینطور به نظر می‌رسد که اگر فردوسی‌پور روی خطای جپاروف زوم نمی‌کرد او توسط کمیته انضباطی محروم نمی‌شد اما سوال این است که آیا واقعا حرکت خشن هافبک ازبکستانی استقلال به خودی خود جریمه‌ای ندارد؟ بارها در فوتبال ایران و جهان دیده‌ایم که حرکاتی با خشونت کمتر از این هم با محرومیت‌هایی چند جلسه‌ای مواجه شده است. مشابه این سوالات را می‌توان از مدیران باشگاه پرسپولیس هم پرسید. مثلا این که اگر فردوسی‌پور آن شب ماجرای طارمی را پیگیری نمی‌کرد، پرسپولیس در مقابل الهلال نتیجه بهتری می‌گرفت؟ به نظر می‎رسد این گونه واکنش‎ها بیشتر برای فرافکنی و البته قرار دادن عادل فردوسی‎پور در برابر فوتبالدوستان و هوداران استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید