پوتین به دنبال 300 هزار امضا

کدخبر: ۱۹۷۰۸۵
جامعه‌نو : نامزدهای مستقل برای شرکت در انتخابات روسیه باید حداقل 300 هزار امضا از رای‌دهندگان جمع‌آوری کنند، به این شرط که تعداد امضاها در هر بخش از فدراسیون روسیه نباید کمتر از 7500 امضا باشد.
پوتین به دنبال 300 هزار امضا

به گزارش آژانس خبری روسیه (تاس) بخش زیادی از مردم در نواحی مختلف مسکو به صورت داوطلبانه مشغول جمع‌آوری امضا در حمایت از ولادمیر پوتین برای شرکت در انتخابات سال 2018 هستند. ولادیسلاو مارتنکو، رییس بخش مرکزی جمع‌آوری امضا (جنبش داوطلبانه پیروزی) در مسکو گفت: "مسئولین بخش‌های مختلف جمع‌آوری امضا در نواحی مختلف روسیه از شرق دور تا بخش اروپایی خبر از بازگشایی پایگاه‌های جمع‌آوری امضا داده‌اند."

پوتین در تاریخ ششم دسامبر سال گذشته در شهر نیژنی نووگراد به صورت رسمی، خبر نامزدی مجددش برای انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. اما تنها پس از یک هفته در کنفرانسی که در تاریخ 14 دسامبر برگزار شد، به نکته قابل‌توجهی اشاره کرد. ولادمیر پوتین این بار به صورت نامزد مستقل با نامزدهای دیگر در انتخابات رقابت خواهد کرد. وزیر کشور و دیگر چهره‌های سیاسی روسیه ابراز امیدواری کرده‌اند که با حمایت احزاب مختلف و چهره‌های سرشناس برای حضور ولادمیر پوتین در انتخابات او به حدنصاب لازم برسد.

النا پامفیلوا، رییس کمیته برگزاری انتخابات روسیه در تاریخ 28 دسامبر خبر از حضور 21 حزب و 30 نامزد مستقل برای انتخابات ماه مارس داد. باید به این نکته اشاره کرد که این 21 نامزد از 51 بخش مختلف از فدراسیون روسیه انتخاب شده‌اند. با این وجود پامفیلوا در ادامه اشاره کرد که تنها تا اکنون 6 نامزد توانسته‌اند مدارک خود را با موفقیت ثبت کنند و بقیه نامزدهای احزاب و نامزدهای مستقل مشغول تکمیل مدارک هستند. فرصت تکمیل مدارک برای نامزدهای ریاست‌جمهوری نهایتا تا 14 ژانویه اعلام شده است.

مدارک ولادمیر پوتین برای شرکت در انتخابات در تاریخ 28 دسامبر مورد تایید کمیته برگزاری انتخابات قرار گرفته است و حالا او نیاز به جمع‌آوری حداقل 300 هزار امضا برای تایید حضور در انتخابات دارد. استقبال گروهی از مردم  برای جمع‌آوری امضا به صورت داوطلبانه برای پوتین بی‌سابقه بوده است.

بر اساس اعلام کمیته انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تاکنون سه گزینه جدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده‌اند. ولادیمیر پوتین به صورت نامزد مستقل و از شهر سنت پترزبورگ، پاول گرودینین از حزب کمونیست روسیه از شهر مسکو و ولادمیرِ ژیرینیکوفسکی از حزب دموکراتیک-لیبرال روسیه از شهر آلماتی بیشترین شانس حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند. انتخابات در تاریخ 18 مارس سال 2018 برگزار خواهد شد و هفتمین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در فدراسیون روسیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید