مک‌مستر: روسیه به دنبال دخالت در انتخابات 2018 مکزیک است

کدخبر: ۱۹۷۱۲۸
مشاور امنیت ملی آمریکا در کلیپ ویدئویی که توسط روزنامه‌نگار مکزیکی در توئیتر منتشر شده، گفته است که دولت روسیه کمپین پیچیده‌ای را برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری 2018 مکزیک به راه انداخته و به دنبال تفرقه در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در این سخنرانی ماه گذشته خود در بیناد "جیمزتاون" مستقر در واشنگتن گفته بود که شواهدی دال بر تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات ژوئیه 2018 در مکزیک وجود دارد.

مک‌مستر در کلیپ ویدئویی مربوط به 15 دسامبر 2017 که توسط یکی از خبرنگاران روزنامه آنلاین "ریفورما" در توئیتر منتشر شد، گفته است: ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد روسیه کمپین پیچیده‌ای را برای قطبی‌سازی و ایجاد تفرقه در جامعه مکزیک به راه انداخته و می‌خواهد با این کار در انتخابات 2018 مکزیک دخالت کند.

در ادامه این کلیپ آمده است: شما شاهد نشانه‌های اولیه ای از این دخالت هستید. با این حال وی به چگونگی دخالت و نفوذ روسیه در روند انتخابات مکزیک توسط روسیه اشاره‌ای نکرده است.

ژنرال مک‌مستر همچنین در ادامه این کلیپ گفته که آمریکا نگران استفاده روسیه از ابزارهای پیشرفته سایبری برای تبلیغات و تحریف اخبار و اطلاعات است.

این گزارش در حالی منتشر شده که کرملین مکررا هرگونه اتهام وارده از سوی آمریکا درباره دخالت در روند انتخابات دیگر کشورها را رد می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری مکزیک قرار است در ژوئیه سال 2018 برگزار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید