بنن در صدد دلجویی از ترامپ برآمد!

کدخبر: ۱۹۷۱۳۷
مشاور امور راهبردی پیشین دونالد ترامپ در حالی که پس از انتشار گفته‌های جنجالی‌اش علیه رئیس‌جمهور آمریکا به دردسر افتاده است، بر حمایت خود از او تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استیو بنن، مشاور امور راهبردی پیشین دونالد ترامپ، در حالی که با انتقادات فزاینده‌ای روبرو بود با انتشار بیانیه‌ای در روز یکشنبه بر حمایت خود از رئیس جمهور تاکید و از پسر بزرگ ترامپ به عنوان «یک میهن پرست و انسانی خوب» تقدیر کرد.

پیش از این بنن به دلیل واکنش به کتاب جدید مایکل ولف با عنوان «آتش و خشم: درون کاخل سفید ترامپ»، درباره دیداری صورت گرفته در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ در نیویورک میان پسر ارشد ترامپ، مشاوران کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و یک وکیل روس صحبت کرده و آن را به عنوان اقدامی «خیانت‌آمیز» و «غیروطن پرستانه» توصیف کرده بود، این اقدام بنن مورد خشم رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت.

با این وجود، بنن روز یکشنبه گفت توصیفات وی خطاب به پل مانافورت، رئیس کارزار انتخاباتی پیشین ترامپ، بوده است که در این دیدار حضور داشت و منظور او،  پسر ارشد ترامپ نبوده است.

بنن با انتشار بیانیه‌ای گفت: «من متاسف هستم که دیرکرد در واکنش به گزارشی نادرست در رابطه با پسر ارشد ترامپ، توجهات را از دستاورد‌های تاریخی رئیس جمهور (ترامپ) در سال اول ریاست جمهوری‌اش منحرف کرده است».

استراتژیست اخراجی کاخ سفید در ادامه گفت حمایت وی از ترامپ و برنامه‌اش «تزلزل‌ناپذیر» است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این ترامپ، بنن را «لاابالی و یک سگ طرد شده از کاخ سفید» خوانده بود!

ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه، مقامات دولت ترامپ با استفاده از حضور خود در برنامه‌های خبری تلویزیونی روز یکشنبه به حمایت از ترامپ و کم‌اهمیت نشان دادن کتاب جدید ولف پرداختند.

استیون میلر، مشاور ارشد سیاسی ترامپ، با حضور در شبکه سی‌ان‌ان در توصیف کتاب ولف گفت: «این کتاب سراسر یک مشت زباله است.»

او همچنین با انتقاد از بنن و صحبت‌های وی درباره این کتاب گفت: «این غم‌انگیز و تاسف آور است که بنن این اظهارات مضحک را بدون درک واقعیت‌ها بیان کرده است.»

مایک پمپئو، رئیس سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) ،نیز گفت ترامپ برای رهبری کشور «کاملا مناسب» است. او با حضور در شبکه فاکس نیوز گفت: «این صحبت‌ها از جانب افرادی است که این حقیقت را که ترامپ رئیس جمهور آمریکا است نمی‌پذیرند و من برای این افراد در این مورد متاسف هستم.»

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به اینکه هفته‌ای یکبار در کاخ سفید حضور دارد، گفت: «هیچکس ثبات رئیس جمهور آمریکا را زیر سوال نمی‌برد.»

او در گفتگو در برنامه «این هفته» در شبکه‌ ای‌بی‌سی  درباره انتشار این کتاب گفت: «من همیشه از این حد که انسان‌ها برای پول و قدرت دروغ می‌گویند، متعجب هستم!»

کتاب جدید مایکل ولف تصویری مخرب از ترامپ به عنوان یک انسان نابالغ و بی‌انضباط نشان داده است که در واقع قصد پیروزی کاخ سفید را نداشت، ولف در این کتاب ترامپ را شخصی توصیف کرده است که عصر‌ها در رختخواب ساندویچ می‌خورد، تلویزیون تماشا می‌کند و با دوستان قدیمی‌اش تلفنی صحبت می‌کند.

در این کتاب همچنین به نقل از بنن و دیگر مشاوران برجسته، صلاحیت رئیس جمهور آمریکا زیر سوال برده شده است.

در همین حال ترامپ و برخی از مشاوران وی با حمله به اعتبار کتاب ولف، به این موضوع اشاره کرده‌اند که کتاب منتشر شده شامل شماری از اشتباهات واقعی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید