موهای زائد را این گونه از بین ببرید

کدخبر: ۱۹۷۲۰۸
از بین بردن موهای زائد صورت و بدن را به روش های مختلف بدون درد یا با درد انجام می دهید ولی مطمئنا از یک روش کاملا طبیعی و خانگی غافل هستید ، یکبار این روش را با تیغ ، کرم موبر و وکس جایگزین کنید.

نمناک؛ از بین بردن موهای زائد بستگی به نوع مو دارد روشهای متفاوتی وجود دارد اما متاسفانه گاهی اوقات زدودن این موها باعث درد و ناراحتی می شود مثلا کشاله ران یکی از جاهای حساسی است که رویش مو دارد و از بین بردن آن اصولا یکی از دغدغه های خانم هاست است چرا که استفاده از وکس و یا تیغ در این بخش و نواحی دیگر با پوست حساس آنقدرها ساده نیست.

همه ما دوست داریم بدن زیبا داشته باشیم و دنبال روشی آسان و سریع هستیم و از طرفی نمی توانیم رفع موهای زائد را نادیده بگیریم چون از دیرباز وجود داشته و امروزه پررنگ تر شده خانم ها و آقایان اهمیت بیشتری به آن می دهند و وجود این موهای مزاحم را موجب خجالت می دانند.

 معرفی روش های از بین بردن موهای زائد بدن و صورت در خانه

اماچگونه موها را از بین ببریم

هر وقت که موهای زائد را از بین می بریم از خود می پرسیم چرا مو داریم ؟ مگر این موها فایده ای هم دارند ؟ بله فایده دارند ، باید بدانید که این موها مانع مناسبی در برابر ویروس ها و باکتری هاست ، موهای زائد اندام تناسلی را گرم نگه می دارد به عقیده برخی از خارش و سوزش جلوگیری می کنند.

روش های رایج از بین بردن موهای زائد

تیغ : اگر برای رفع موهای زائد و اصلاح آنها از تیغ استفاده می کنید مراقب باشید احتمال دارد مقداری باتیغ بریدگی ایجاد شود ،پیشنهاد ما این است قبل از تیغ زدن دوش بگیرید تا بدن مرطوب و فولیکولهانرم شود این کار از رویش مو به داخل جلوگیری می کند.

 

وکس : وکس یکی از موثرترین روش ها وکس به خصوص وکس گرم است اما مقداری دردناک است ، این روش پوست را نرم و زیبا می کند و تا سه هفته مو نمی روید اما ممکن است باعث قرمزی شود و تا چندساعت از بین نرود و برای افرادی که مشکلات وریدی و انعقادی دارند توصیه نمی شود.

کرم موبر :کرم روش عالی است و هیچ گونه دردی ندارد و بیماری ایجاد نمی کند اگر چه قبل از این که کل موضع را کرم بزنید بایستی تست کنید تا آلرژی زا نباشد. فواید این روش سریع بدون درد بودن آن است و پوست را نرم میکند اما موها از ریشه بیرون نمی آید و حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است برای اندام تناسلی مضر باشد.

لیزر :لیزر روش موثر اما گران قیمت است و نیاز دارید حداقل 8جلسه انجام شود تا کاملا از بین رود ، فراموش نکنید که در این روش ها حتما باید به متخصص مراجعه کنید چون انواع مختلفی لیزر درمانی وجود دارد.

لیزر روش طب مدرن برای از بین بردن موهای زائد

نسخه گیاهی و فوق العاده خانگی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن

با رازیانه روغنی آماده کنید تا موهای زائد را به راحتی رفع کنید ، برای این منظور نیاز دارید به :

1 قاشق غذا خوری پودر تخم رازیانه

1 فنجان روغن خوراکی مثل روغن آفتابگردان یا کنجد و...

پودر رازیانه برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن

روش آماده سازی روغن نابود کننده موهای زائد

این نسخه طب سنتی یکی از ترفندها موثر برای ریشه کن کردن موهای زائد است برای همین باید مراحل آن به درستی انجام شود تا اثربخشی داشته باشد.تخم پودر رازیانه را به همراه 1 استکان روغن مایع خوراکی در یک شیشه در بسته بریزید و به مدت 10 دقیقه کامل تکان دهید.

محتویات شیشه را در دمای محیط البته و در جای تاریک به مدت یک هفته قرار دهید.

طی این یک هفته هر روز 2 الی 3 بار این مایع تکان داده شود .

بعد از طی شدن یک هفته مایع را از طریق یک پارچه توری نازک صاف کنید تا روغنی سبز رنگ داشته باشید و آن را داخل یک شیشه دربسته داخل یخچال قرار دهید.

روش استفاده

این روغن ضعیف کننده و از بین برنده موهای زائد صورت است که باید بعد از جدا کردن موی زائد در محل آن استفاده شود ؛ در حقیقت بعد از استفاده از روشی برای تمیز کردن موهای زائد این روغن را بایستی روی آن (به جز اطراف چشم ) بمالید وتا 3 ساعت صبر کنید سپس موضع را بشوئید . این روش برای رفع موهای زائد و کم پشت شدن موهای صورت است.

برای موهای بدن هم می توان استفاده کرد به صورتیکه در طول شبانه روز دو بار در محل مورد نظر ماساژ دورانی داده شود.

برای نتیجه ی کامل و مطلوب این روش بایستی 3 الی 6 ماه استفاده شود.

 

نکته :

بنا برنوع مویی که دارید یکی از این روشهای را انتخاب البته ممکن است باعث تحریک پذیری فولیکول و التهاب خارش درد شود

محیط گرم و مرطوب رشد باکتری و میکروب رابالا می برد و به همین منظور باید بیشتر مراقب بهداشت خود باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید