اپل به دنبال پیشگیری از اعتیاد نوجوانان به آیفون

کدخبر: ۱۹۷۲۱۸
دو سهامدار بزرگ اپل به تازگی نگران این شده اند که کیفیت بالای آیفون و قابلیت های برجسته آن، سلامت عمومی نوجوانان را به خطر انداخته و نهایتاً تأثیر نامطلوبی بر شهرت این کمپانی داشته باشد.
اپل به دنبال پیشگیری از اعتیاد نوجوانان به آیفون

این دو مجموعه به نام های JANA Partners LLC و CalSTRS که مجموعاً 2 میلیارد دلار از سهام اپل را در اختیار دارند، طی نامه ای از این کمپانی خواستند روشی اتخاذ کند تا والدین بتوانند استفاده کودکانشان از تلفن های همراه را محدود سازند. آنها همچنین از اپل می خواهند تحقیقاتی را برای مطالعه اثر استفاده سنگین از موبایل بر سلامت روان ترتیب دهد.

در این نامه آمده است:«شواهد زیادی وجود دارند که نشان می دهند حداقل تعدادی از کاربران دائمی موبایل با پیامدهای منفی غیر عمدی روبرو هستند.»

به گفته این شرکت ها «ناآرامی اجتماعی» ناشی از پیامدهای منفی استفاده سنگین از موبایل در درازمدت «حتی می تواند اپل را هم تحت تأثیر قرار دهد»، بنابراین ارزیابی و رفع این معضل در درازمدت برای سهامداران کمپانی هم حائز اهمیت است. اپل هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

کنترل والدینشاید این مشکل اپل، آرزوی بسیاری از شرکت ها باشد؛ اینکه نوجوانان و جوانان بیش از حد به محصولات آنها وابسته باشند. با این حال تلفن های همراه در عصر حاضر همه جا هستند و سران کشورها، تجار و مردم عادی به یک اندازه از آنها بهره می گیرند، ضمن اینکه به دنبال راه هایی برای کاهش این وابستگی هستند.

اپل همین حالا هم راه هایی برای اعمال کنترل از سوی والدین اتخاذ کرده، مثلاً برای خریدن محصولات، اپلیکیشن ها و محتوای خاص حتماً به تأیید والدین نیاز است. حالا فشار گروه مورد بحث که از سهامداران اصلی این شرکت هم هستند، می تواند راه را برای اقدامات اساسی تر در این حوزه باز کند. البته همه می دانیم که این مسئله به شدت پیچیده است و معلوم نیست آیا می توان به نتیجه منطقی و مطلوب رسید یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید