آمریکا از ژاپنی‌ها عذرخواهی کرد!

کدخبر: ۱۹۷۳۲۹
پس از وقوع چند حادثه مربوط به بالگرد‌های ارتش آمریکا در جزیره اوکیناوا، این کشور از ژاپنی‌ها عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز سه شنبه پس از حوادث مربوط به بالگردهای ارتش خود در ژاپن که خشم مردم این کشور را نسبت به حضور نظامی آمریکا در خاک ژاپن تشدید کرده است، از این کشور عذرخواهی کرد.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به خوبی در جریان حوادث ششم و هشتم ژانویه قرار دارد و به خاطر وقوع این حوادث عذرخواهی کرده است.»

روز گذشته (هشتم ژانویه) یک بالگرد ارتش آمریکا به طور اضطراری در جزیره اوکیناوا (جنوب غربی ژاپن) فرود آمد. یک بالگرد دیگر نیز روز شنبه (ششم ژانویه) به علت مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری در همین جزیره شده بود. بیش از نیمی از 47 هزار سرباز آمریکایی مستقر در ژاپن در این جزیره حضور دارند.

وزیر دفاع ژاپن افزود: «من در رابطه با این مسئله با وی صحبت کردم و مثال‌هایی از حوادث متعددی که در ماههای سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر سال گذشته و ژانویه امسال در اوکیناوا روی داد، بیان کردم.»

وی ابراز امیدواری کرد که امروز در هاوایی با هری هریس، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام دیدار کند.

هر چند که در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، اما تاکشی اوناگا، فرماندار اوکیناوا دلخوری خود را از این حادثه ابراز و اعلام کرد: « واقعا کلمات در بیان آن قاصر است. ارتش آمریکا باید از ناتوانی خود در کنترل آنچه انجام می دهد، شرمسار باشد.»

ماه دسامبر یک پنجره بالگرد روی زمین بازی یک مدرسه نزدیک پایگاه هوایی-دریایی « فوتنما » آمریکا در جزیره اوکیناوا سقوط کرد. دو ماه پیش از آن نیز یک بالگرد هنگام فرود در یک منطقه بیابانی اوکیناوا آتش گرفت.

وقوع این قبیل حوادث اعتراض ساکنان این جزیره را در مورد حضور نظامی آمریکا در این منطقه تشدید کرده است. ساکنان این منطقه همچنین به آلودگی صوتی و مشکلات امنیتی ناشی از حضور نظامیان آمریکایی در این جزیره، پس از وقوع چند مورد تجاوز و حوادث جاده ای، اعتراض دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید