سامسونگ درآستانه رسیدن به سود رویایی

کدخبر: ۱۹۷۳۷۰
شرکت سامسونگ با پیش بینی سود 53.6 تریلیون وونی طی سه ماهه انتهایی سال 2017، به ارزشی بیش از 50 تریلیون وون، برابر با 46.9 میلیارد دلار رسید.
سامسونگ درآستانه رسیدن به سود رویایی

از زمان تاسیس در سال 1969 تا به امروز، این اولین بار برای شرکت کره ای است که توانسته از مرز 50 تریلیون وون در سود اجرایی گذر کرده و به این جایگاه برسد که عمده آن را مدیون رشد سریع بازار چیپ ها است.

گزارش ابتدایی این شرکت نشان می دهد که سامسونگ انتظار فروش 239.6 تریلیون وونی و سود اجرایی 53.6 تریلیون وونی برای سال گذشته را داشته. سود اجرایی سالانه سامسونگ نسبت به سال 2016 که 29 تریلیون وون بود در این سال تقریبا دو برابر شده.

فقط در سه ماهه انتهایی سال سامسونگ 15.1 تریلیون وون به دست آورده در حالی که این رقم برای سال گذشته 9.2 تریلیون وون برآورد شده بود، یعنی یک رشد شاخص 63.8 درصدی. بیش از 10 تریلیون وون از این سود فقط از بخش فروش چیپ های شرکت حاصل شده.

همه این ها در حالی است که از مجموع کل سود، 35 تریلیون وون از طریق فروش چیپ ها به دست آمده که یعنی دو سوم کل سود شرکت در سال 2017.

با این حال گویا تحلیلگرهای بازار انتظار بیشتری از سامسونگ داشته اند. برای مثال شرکت FnGuide معتقد بوده که سامسونگ به جای 15.1 تریلیون، سود 15.9 تریلیون وونی را گزارش می دهد.

به محض انتشار این آمار و ارقام ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس با کاهش 2.69 درصدی نسبت به روز گذشته به 2531000 وون رسید. تحلیلگران معتقدند که نرخ تبادل وون و دلار به شکل مستقیم میزان صادرات را تحت تاثیر قرار داده و سامسونگ زمانی به ارزش سهام بالاتر پیشین خود می رسد که ارزش ارز دوباره بالا برود.

سامسونگ تا چند هفته دیگر جزئیات بیشتری در مورد گزارش مالی خود منتشر خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید