اعلام آمادگی رئیس‌جمهور کره جنوبی برای دیدار با کیم جونگ اون

کدخبر: ۱۹۷۴۲۷
مون جائه این اعلام کرد تحت شرایط خاصی آماده ملاقات با رهبر کره شمالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، آمادگی خود را برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلام کرد. وی ضمن اعلام آمادگی برای ملاقات با کیم جونگ اون اظهار کرد پیش از این دیدار باید شروط خاصی محقق شود و یکی از آنها حل و فصل مسئله هسته ای کره شمالی است.

رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در کنفرانس خبری سالانه خود اظهار کرد آماده دیدار با رهبر کره شمالی است اما پیش از آن «باید شروط خاصی محقق شود.» او همچنین بر حل و فصل مسئله هسته ای کره شمالی تاکید کرد.

او تابستان گذشته در یک سخنرانی در برلین اظهار کرد برقراری تماس با رهبر کره شمالی ضروری است و اگر چنین دیداری به پیشگیری از درگیری و کاهش تنش های موجود کمک کند، حتما انجام خواهد شد. سران دو کره تاکنون دوبار در سال های 2000 و 2007 در پیونگ یانگ با یکدیگر ملاقات کردند. این دیدارها در زمان رهبری «کیم جونگ ایل»، پدر کیم جونگ اون، انجام شد.

روابط میان کره شمالی و کره جنوبی در پی انجام آزمایش های هسته ای و موشکی از سوی پیونگ یانگ و تمرینات نظامی سئول و واشنگتن به شدت پرتنش شد. چین و روسیه برای کاهش تنش ها و حل اختلافات موجود پیشنهاد کردند کره شمالی برنامه های موشکی و هسته ای خود را به حالت تعلیق درآورد و در مقابل کره جنوبی نیز تمرینات نظامی خود با آمریکا در منطقه را پایان دهد.

روز گذشته نمایندگان سئول و پیونگ یانگ در «منطقه غیرنظامی کره» در مرز کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر مذاکره کردند. این نخستین دور از مذاکرات رسمی میان دو کشور بود. در این مذاکرات نمایندگان دو کشور بر سر موضوعات مختلفی با یکدیگر توافق کردند که یکی از آنها حضور ورزشکاران و تماشاگران کره شمالی در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در کره جنوبی بود. آغاز مذاکرات میان دو کره و توافق بر سر حضور ورزشکاران کره شمالی در این رویداد ورزشی، امیدها برای بازگشت روابط میان سئول و پیونگ یانگ را پررنگ کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید