آمریکا به ژاپن موشک‌های ضدبالستیک می‌فروشد

کدخبر: ۱۹۷۴۶۴
وزارت خارجه آمریکا از تصمیم دولت این کشور برای فروش موشک‌های ضدبالستیک به ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهووا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور طرح پیشنهادی خود در خصوص فروش موشک های ضدبالستیک به ژاپن را به کنگره فرستاده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد قرار است واشنگتن 4 سامانه موشکی «اس ام-3» و 4 سامانه پرتاب موشک های ضدبالستیک و دیگر تجهیزات پشتیبان را در قراردادی به ارزش 133.3 میلیون دلار به ژاپن بفروشد.

فروش موشک های ضدبالیستیک آمریکا به ژاپن در حالی است که با آغاز مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی در روز سه شنبه، تنش ها در شبه جزیره کره تا حدودی کاهش یافته است. نمایندگان کره جنوبی و کره شمالی برای نخستین بار در دو سال گذشته در «منطقه غیرنظامی کره» در مرز دو کشور با یکدیگر مذاکره کردند. دو طرف برای ادامه گفتگوها به منظور کاهش تنش ها در شبه جزیره کره توافق کردند.

دولت ژاپن در اواخر دسامبر بودجه سال 2018 خود را با رکوردی بالا در بخش هزینه های دفاعی تصویب کرد. کارشناسان و منتقدان بر این باورند که بودجه های نظامی کلان و خرید تجهیزات دفاعی موجب افزایش تنش ها در منطقه و به راه افتادن رقابت های تسلیحاتی میان کشورها خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید