خبرنگاران بازداشت شده رویترز در میانمار به ضربه زدن به اسرار حکومتی متهم شدند

کدخبر: ۱۹۷۴۷۱
دو خبرنگار خبرگزاری رویترز که در میانمار بازداشت شده‌اند، در دادگاه به ضربه زدن به «اسرار حکومتی» در تحقیقاتشان درباره جنایت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا، متهم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو خبرنگار خبرگزاری رویترز که در میانمار بازداشت شده‌اند، روز چهارشنبه رسما در دادگاه به ضربه زدن به «اسرار حکومتی» در تحقیقاتشان در مورد اوضاع در غرب این کشور جایی که ارتش میانمار متهم به «پاکسازی قومی» اقلیت مسلمان روهینگیاست، متهم شدند.

«خین مونگ زاو»، وکیل این دو خبرنگار، پس از اعلام تصمیم دادگاه یانگون به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما آزادی آن‌ها را به قیمت ضمانت درخواست کردیم، اما دادستان این درخواست را رد کرد.»

خبرنگاران بازداشت شده رویترز در میانمار به ضربه زدن به اسرار حکومتی متهم شدند

خبرنگاران بازداشت‌شده رویترز در میانمار

اتهامی که آن‌ها بابت آن تحت پیگرد قرار گرفته‌اند می‌تواند ۱۴ سال زندان را برای آنان به همراه داشته باشد.

سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا که بسیار نگران ضربه به آزادی مطبوعات هستند، بار‌ها آزادی این خبرنگاران را خواستار شده بودند.

وان لون ۳۱ ساله و کیاو سوئه او ۲۷ ساله ۱۲ دسامبر بازداشت شدند. پلیس این دو خبرنگار میانماری را به در اختیار داشتن اسناد مرتبط با عملیات نیرو‌های امنیتی در ایالت راخین، متهم کرد.

بیش از ۶۵۰ هزار تن از اقلیت روهینگیا از اواخر اوت و آغاز عملیات ارتش میانمار از این منطقه فرار کردند. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید نمی‌تواند احتمال نسل‌کشی اقلیت روهینگیا را منتفی بداند. ارتش و دولت میانمار این اتهامات را رد می‌کنند.

مدافعان حقوق بشر می‌گویند، پیگرد‌ها بر ضد خبرنگاران رویترز بازگشت به عقب را در زمینه مطبوعات در کشوری که به دست آنگ سان سو چی، رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه نوبل صلح، نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید