۵۴ کشور آفریقایی در بیانیه‌ای شدیداللحن از ترامپ خواستند عذرخواهی کند

کدخبر: ۱۹۷۶۹۷
نماینده ۵۴ کشور‌های آفریقایی در سازمان ملل، از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند اظهارات نژادپرستانه اخیرش را پس بگیرد و عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­سفرای گروه کشور‌های آفریقایی در سازمان ملل روز جمعه در بیانیه‌ای شدیداللحن، ضمن محکوم کردن سخنان نژادپرستانه ترامپ درباره مهاجران آفریقایی، از او خواستند که سخنان خود را پس بگیرد و عذرخواهی کند.

پس از جلسه‌ای اضطراری که چهار ساعت به طول انجامید، گروهی متشکل از ۵۴ نماینده کشور‌های آفریقایی در سازمان ملل ضمن ابراز اینکه از اظهارات دونالد ترامپ شوکه شده‌اند، این اظهارات را نژادپرستانه و یک رسوایی توصیف کردند.

گروه کشور‌های آفریقایی همچنین از تداوم موضع نژادپرستانه دولت آمریکا در قبال مهاجران آفریقایی و رنگین‌پوست ابراز نگرانی کرد.

سفرای کشور‌های آفریقایی در سازمان ملل با ملت هائیتی و سایر کشور‌هایی که مورد اهانت رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته‌اند، ابراز همبستگی کرده و از همه شهروندان آمریکایی که این اظهارات را محکوم کرده‌اند، قدردانی نمودند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که متن بیانیه گروه کشور‌های آفریقایی در سازمان ملل به شکل بی‌سابقه‌ای تند است به طوری که نماینده یکی از کشور‌های آفریقایی در پایان جلسه به شوخی گفته است که روز شنبه همه آن‌ها به خاطر این بیانیه به پایتخت‌های خود فرا خوانده خواهند شد. این نماینده -که خواست نامش فاش نشود- اضافه کرد که برای اولین بار آفریقایی‌ها متحد شدند.

دونالد ترامپ روز جمعه در پیامی توییتری اعلام کرد که لحنش تند بوده است ولی از کلمات رکیک استفاده نکرده است. این در حالی است که چندین نماینده آمریکایی تأکید کرده‌اند که عبارات رکیک را خودشان از زبان رئیس جمهور ترامپ شنیدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید