مخالفت 98درصد الجزایری ها با تصمیم ترامپ در مورد قدس

کدخبر: ۱۹۷۷۶۵
«ماجد عثمان» رئیس مرکز نظر سنجی مصری «بصیرة» امروز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در اتحادیه روزنامه نگاران مصر گفت: نتایج یک نظر سنجی در مورد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس نشان داد 98درصد الجزایری ها با این تصمیم مخالف اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم »ماجد عثمان افزود، این نظرسنجی در 24 کشور عربی، اسلامی و غیر اسلامی انجام شده است و نتایج آن نشان می دهد 98 درصد الجزایری ها و مغربی ها مخالف این تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس هستند .

وی افزود: 97 درصد مردم لیبی ، 96 درصد مردم اردن و ترکیه ، 95 درصد مردم تونس، 94 درصد مردم عراق، 94درصد مردم یمن و 93درصد مردم مصر مخالف این تصمیم ترامپ در مورد قدس هستند.

وی در مورد دیگر کشورها نیز گفت: نتایج این نظر سنجی نشان داد 91 درصد لبنانی ها، 89 درصد سوری ها، 85درصد پاکستانی ها،71 درصد اندونزیایی ها ، 65 درصد نیجریه ای ها ،63 درصد بلغارستانی ها ، 62 درصد آلمانی ها،57 درصد ایتالیایی هاو 56درصد اتریشی ها و فنلاندی ها با این اقدام آمریکا مخالف اند.

عثمان نتایج این نظر سنجی در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس را بسیار مهم دانست و گفت این واقعیت های موجود در 24 کشور مختلف و از جمله 10 کشور عربی و چهار کشور اسلامی را نشان می دهد.

رئیس مرکز نظر سنجی بصیرت در مورد جزئیات دیدگاه مردم مصر در خصوص این تصمیم آمریکایی نیز گفت: دو سوم مصری ها اعتقاد داشتند که این تصمیم در مورد قدس، به نفع روند صلح نیست و همچنین 63درصد مصری ها نیز تاکید کردند این اقدام آمریکا باعث افزایش عملیات تروریستی در جهان اسلامی می شود .

وی در مورد دیدگاه مردم مصر در مورد آمریکا نیز گفت: نتایج این نظر سنجی نشان داد 41درصد مردم مصر، آمریکا را کشوری کاملا دشمن می دانند و این در حالی است که تا پیش از این تصمیم آمریکا در مورد قدس، تنها 17درصد مصری ها ، آمریکا را کشوری کاملا دشمن با مصر می دانستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر گذشته در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: 'از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.'

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان در آن قرار دارد است، بخش لاینفک فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل، اراضی اشغالی، محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید