۵ هزار گوشی تلفن همراه در ایران غیرفعال شد

کدخبر: ۱۹۷۷۷۶
وزیر ارتباطات در خصوص طرح رجیستری تلفن های همراه اطلاعات جدیدی را مطرح کرد.
۵ هزار گوشی تلفن همراه در ایران غیرفعال شد

محمدجواد آذری جهرمی دیروز در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح رجیستری تلفن همراه گفت: ۶۰ درصد گوشی های آیفون اکنون از مجاری رسمی وارد کشور می شوند و این آمار قابل قبولی است در حالی که تنها ۵ درصد این گوشی ها به صورت رسمی وارد می شد.

وی افزود: بخشی از گوشی های تلفن همراه به صورت مسافری وارد کشور می شوند اما اکنون با اجرای طرح رجیستری ۵ هزار گوشی تلفن همراه غیرفعال شده است که البته همه آنها متاثر از اجرای طرح رجیستری نیستند و ممکن است همراه مسافر وارد کشور شده و همراه او نیز خارج شود.

آذری جهرمی در خصوص گرانی هفته های اخیر گوشی تلفن همراه از رایزنی با وزارت صمت برای ساماندهی بازار خبر داد و گفت: ما بر روی این مسئله حساس هستیم و بر این اساس با وزارت صمت نیز مذاکراتی صورت داده ایم. البته افزایش نرخ ارز تاثیر بسزایی در گرانی گوشی ها داشته ضمن اینکه حذف ارز مبادله ای نیز بازار را متاثر کرده است.

وزیر ارتباطات محدودیت تعداد وارد کنندگان گوشی تلفن همراه را از دیگر دلایل افزایش قیمت دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است کانال واردات محدود باشد و تصدی گری در این رابطه مشاهده شود که رقابت کافی را از بین می برد که وزارت صمت نیز در این رابطه در حال تدوین دستورالعملی است که تعداد وارد کنندگان متنوع شوند و این در مراحل آخر کار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید