علت بحرانی شدن ناگهانی وضعیت نفتکش سانچی از صبح امروز

کدخبر: ۱۹۷۸۸۰
وضعیت نفتکش سانچی در حالی امروز پس از 8 روز آتش سوزی ناگهان بحرانی شد که تا قبل از آن از اخبار قطره چکانی منتشر شده اینگونه به نظر می رسید که آتش در بخشی از نفتکش در جریان است که احتمال زنده ماندن افراد در بخش انتهای کشتی و موتورخانه وجود دارد.
علت بحرانی شدن ناگهانی وضعیت نفتکش سانچی از صبح امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، اما کسانی که از صبح امروز اخبار نفتکش شانچی را پیگیری کردند با خبرهای شوکه کننده‌ای مواجه شدند. چرا که برخلاف اخبار روزهای گذشته ، از صبح امروز سمت و سوی اخبار به سمتی رفت که در نهایت به انتشار خبر غرق شدن نفتکش سانچی و قطعیت جان باختن تمامی سرنشینان آن انجامید.

در این زمینه خبرگزاری تسنیم گزارش داد، به نظر می رسد توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.

عملیات مهار آتش این نفتکش که از چند ساعت پس از وقوع حادثه آغاز شده بود، در طی روزهای اخیر بارها از سوی آتشخوارهای چینی متوقف شد و تیم عملیاتی چین به بهانه های مختلف اعم از احتمال بروز انفجار جدید و انتشار گازهای سمی، از نزدیک شدن به نفتکش برای مهار کامل آتش آن جلوگیری کرده اند.

شرکت ملی نفتکش ایران طی روزهای اخیر و در حالی که 3 روز از بروز این حادثه می گذشت با یک شرکت ژاپنی به منظور همکاری در مهار آتش نفتکش ایرانی به توافق رسید و تجهیزات این شرکت 5 روز پس از بروز حادثه به محل رسید اما همکاری ژاپنی ها هم تحت لوای مدیریت عملیات چینی ها به نتیجه نرسید و در نهایت شب گذشته چینی ها دستور توقف عملیات خنک سازی سطح نفتکش که برای جلوگیری از تسری آتش انجام می شد را صادر کردند.

دلیل توقف خنک سازی کشتی نفتکش، بدی آب و هوا و وزش باد عنوان شد اما به نظر می رسد همین توقف عملیات، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید