آیت الله هاشمی شاهرودی روند درمانی خود و علت سفر به آلمان را تشریح کرد + جزئیات

کدخبر: ۱۹۷۹۵۰
تسنیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران علت سفر درمانی خود به آلمان را تشریح کرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی روند درمانی خود و علت سفر به آلمان را تشریح کرد + جزئیات

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در جمع خبرنگاران در دفتر کار خود با تشکر از ملت از حضور در صحنه‌ها و مقابله با توطئه دشمنان، و همچنین تسلیت به خانواده‌های حادثه‌دیدگان نفت‌کش سانچی گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه در رابطه با این مسئله تحقیق کنند و اجساد مبارک این عزیزان را برگردانند و به خاک سپرده شوند.

آیت الله شاهرودی درباره علت سفر درمانی خود به آلمان اظهار داشت: من مدت یک سال دچار مشکلی در روده شده بودم و بعد از مدت‌ها مشخص شد غده‌ای در روده بزرگ هست، از همان ابتدا مراجعه به اطباء صورت گرفت هرچند برخی اصرار به علاج در خارج می‌کردند ولی من قبول نمی‌کردم و عمل جراحی در بیمارستان ساسان انجام شد.

 

وی افزود: دو عمل در اینجا صورت گرفت و بعد از مدتی در کلیه سمت چپ من مشکلی پیش آمد و پزشکان اختلاف داشتند که آیا نیاز به عمل دارد یا خیر، ولی غده دوم بزرگ شده بود و عمل سوم هم در بیمارستان ساسان انجام شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که برخی بستگان اصرار داشتند درمان در اینجا غیرممکن است، گفت: مدارک پزشکی من را به خارج کشور ارسال کردند و وقتی مدارک من را دیدند اصرار داشتند مراجعه‌ای به پزشکان خارج شود، که با اصرار عزیزان سفر مختصری به آلمان داشتم.

آیت‌الله شاهرودی خاطرنشان کرد: در این سفر پزشکان مسئله را بررسی کردند و حتی عمل سوم را هم که در ایران صورت گرفته بود، قبول نداشتند. یک عفونت شدید هم در بدن من کشف شد که درمان شد و چون برای انجام عمل مدتی طول می‌کشید من درخواست کردم پروتکل درمان را بنویسند تا در ایران درمان کنیم.

وی افزود: اگر این درمان انجام نمی‌گرفت ممکن بود عفونت به خون برسد که ممکن بود علاجی نداشته باشد، ولی خداوند لطف کرد این مسئله آنجا حل شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که "اصل سفر به‌توصیه پزشکان بود و اختلافی که اینجا بین پزشکان شد ما را مجبور کرد که به خارج برویم"، گفت: هرچند آنجا هم پزشکان خودمان همچون دکتر نجابت و دکتر سمیعی متکفل کار بودند و در بیمارستان پروفسور سمیعی بودیم که مرکز درمانی معروفی در اروپا است.

وی با اشاره به تحرکات اخیر عده معدودی از عناصر سلطنت‌طلب و منافقین از همکاری و هماهنگی خوب دولت و پلیس آلمان تقدیر کرد و افزود: پس از سیر درمانی مربوط به عفونت مقطعی و برای رفع آثار داروهای آنتی‌بیوتیک که نیاز به طی دوره زمانی چند هفته بود با نظر پزشکان برای ادامه این روند به کشور مراجعه کردیم.

آیت الله شاهرودی با قدردانی از بصیرت و آگاهی و حضور در صحنه مردم با اشاره به اغتشاشات روزهای اخیر گفت: مردم همواره توطئه‌های دشمن را ناکام می‌گذارند و اتحاد ملی، ایمان و عشق و علاقه خود به رهبری را همواره نشان داده‌اند.

وی درباره اقدام اخیر ترامپ در خصوص برجام و تحریم برخی نهادهای ایرانی گفت: ترامپ یک انسان متعارف نیست و حرکاتش براساس دیپلماسی عقلانی صورت نمی‌گیرد و در قضایای متعدد نسبت به رقبای خودش و نسبت به قدس حرکات ناموزونی انجام می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این شخص دنبال جنجال و تحصیل مال از کشورهای عربی منطقه است که تحت تأثیر اسرائیل و آمریکا هستند و ثروت مسلمانان را به‌تاراج می‌برد و به‌دنبال استفاده بیشتر و به‌یغما بردن ثروت کشورهای عربی است.

آیت‌الله شاهرودی با یادآوری این‌که برجام امضاء شده است، و قابل نقض نیست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هم حق دفاع از خود را دارد و اقدامات ترامپ به جایی نمی‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید