وزارت دفاع الجزایر از کشف و ضبط 10 راکت ضد نفر از تروریست ها خبر داد

کدخبر: ۱۹۸۱۱۴
وزارت دفاع الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور در چارچوب مبارزه با تروریسم و حفاظت از مناطق مرزی، موفق به کشف و ضبط 10 راکت ضد نفر از تروریست ها در جنوب این کشور شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وزارت دفاع الجزایر در سایت خود اعلام کرد نیروهای گشتی ارتش در نوار مرزی «برج باجی مختار» واقع در جنوب این کشور، 10 راکت ضد نفر از نوع S-5KO و چند خودرو زرهی سبک از تروریست ها کشف و ضبط کردند.

وزارت دفاع الجزایر افزود: این عملیات میدانی نشان دهنده آمادگی کامل ارتش برای تامین امنیت مرزها و مقابله با هرگونه تلاشی جهت ناامن کردن الجزایر است.

الجزایر که از نظر مساحت، بزرگترین کشور آفریقایی است، در منطقه ای ناامن قرار گرفته است و نیروهای ارتش این کشور در مناطق هم مرز با مالی،لیبی و تونس سعی می کنند مانع قاچاق اسلحه و ورود تروریست ها شوند .

این کشور واقع در شمال آفریقا تنها با لیبی حدود 900کیلومتر مرز مشترک زمینی دارد که البته بیشتر این مرزها در مناطق بیابانی است و این خود کنترل بر مرزها را دشوارتر می کند.

الجزایر برای حفاظت از مرزهای خود، هزاران نیروی نظامی به مناطق هم مرز با لیبی ، مالی و تونس اعزام کرده است و وزارت دفاع الجزایر نیز پیوسته اخباری در خصوص بازدید قائم مقام وزیر دفاع این کشور ا ز مناطق مرزی منتشر می کند.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر، خود عهده دار وزارت دفاع است.

با اینکه الجزایر در همسایگی کشورهای بی ثباتی مانند لیبی و مالی قرار دارد اما موفق شده است امنیت را به خوبی در این کشور برقرار کند.آخرین عملیات تروریستی در این کشور 9شهریور گذشته در شهر «تیارت» واقع در 300کیلومتری غرب پایتخت الجزایر روی داد که بر اثر آن سه نفر کشته شدند و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وزارت دفاع الجزایر در گزارش سالانه خود اعلام کرد در سال 2017 میلادی،91 تروریست را به هلاکت رساند و 40 تروریست دیگر و از جمله پنج زن را نیز دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، در سال 2017، 29 تروریست خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند و 203 عنصر پشتیبان تروریست ها که آذوقه و تجهیزات مورد تروریست ها را تامین می کردند ،دستگیر شدند.

وزارت دفاع الجزایر همچنین اعلام کرد در این سال ،258قبضه سلاح از نوع کلاشنیکف،62 مسلسل، پنج قبضه خمپاره انداز، 16 گلوله خمپاره،247 قبضه تفنگ از انواع مختلف،179هزار فشنگ جنگی، از تروریست ها کشف و ضبط شد و 160 مین ضد نفر نیز کشف و خنثی شد.

S-5K راکتی است محهز به کلاهک گرما زا که برای مقابله با اهداف زرهی کاربرد دارد و گاهی از آن برای حمله به نیروهای نظامی نیز استفاده می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید