ساخت یک گوشی برای سلفی‌بازها +عکس

کدخبر: ۱۹۸۴۶۳
دوربین سلفی دستگاه دو حسگر ۵ مگاپیکسلی را در خود جا داده است تا عمق و رنگ بیشتری را به عکس‌های سلفی ببخشد.
ساخت یک گوشی برای سلفی‌بازها +عکس

اچ‌تی‌سی از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌شود که همواره علاقمندان به سلفی را جزء مشتریان اصلی خود دانسته است. این شرکت در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی گوشی هوشمندی با نام «اچ‌تی‌سی دیزایز آی» روانه بازار کرده بود که به صورت ویژه روی این قابلیت تاکید داشت. این گوشی هوشمند میان‌رده در قسمت پشت و جلوی خود حسگر ۱۳ مگاپیکسلی را شامل می‌شود و هر کدام از آنها دو فلش LED را هم در اختیار گرفته بودند.

پس از آنکه پرچمدار محصولات این شرکت با نام «اچ‌تی‌سی ۱۰» روی کار آمد، ماجرای عکاسی سلفی در گوشی‌های آن تغییر کرد: ماژول OIS برای دوربین جلوی دستگاه به کار گرفته شد،‌ عکس‌های شفاف‌تر تهیه شد و تصاویر ویدیویی باکیفیت‌تری به دست آمد.

هم اکنون این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود محصولی عرضه کرده است که به صورت ویژه روی قابلیت‌ سلفی در آن تاکید شده است. این محصول عضو جدید خانواده «اچ‌تی‌سی یو» است و شرکت سازنده از آن با نام «اچ‌تی‌سی یو۱۱ آیز» یاد می‌کند. برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند دو حسگر مجزا در نظر گرفته شده است و به همین خاطر می‌توان آن را برای سلفی‌بازها یک دستگاه حرفه‌ای دانست.

این گوشی هوشمند نمایشگر ۶ اینچی را در خود جا داده است که بر اساس استاندارد ۱۸:۹ ساخته شده است تا یک لبه باریک اطراف آن را بپوشاند. تصاویر در این نمایشگر با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. این گوشی هوشمند میان‌رده در سه رنگ قرمز، مشکی و نقره‌ای ساخته شده است.

تراشه مرکزی دستگاه «اسنپدراگون ۶۵۲»  است که با رم ۴ گیگابایتی و باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپری به دست کاربران می‌رسد. دوربین این گوشی هوشمند ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم آن از نوع f/1.9 است. دوربین سلفی دستگاه هم دو حسگر ۵ مگاپیکسلی را در خود جا داده است تا عمق و رنگ بیشتری را به عکس‌های سلفی ببخشد.

این گوشی میان‌رده ۵۱۰ دلار قیمت گذاری شده است و هم‌اکنون شرکت سازنده آن را در برخی کشورها عرضه کرد است تا از ابتدای فوریه به صورت عمومی فروش آن در بازار جهانی آغاز شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید