گفتگوی تلفنی سخنگوی اردوغان و مشاور امنیت ملی ترامپ

کدخبر: ۱۹۸۵۲۶
همزمان با تشدید تنش آنکارا- واشنگتن بر سر عملیات عفرین و سازماندهی نیروهای کرد در مرزهای سوریه، سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی «ابراهیم کالین» سخنگوی این نهاد و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد.

 

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، از اوضاع سوریه، عراق و گروه «فتو» به عنوان محورهای رایزنی طرفین نام برده شده است.

در این میان، بیشترین تاکید بر اهمیت رابطه راهبردی آنکارا- واشنگتن و مبارزه آنها علیه همه اشکال تروریسم منطقه‌ای از جمله پ ک ک، داعش و القاعده بوده است.

در این میان، کالین خواستار توقف حمایت آمریکا از «ی پ گ» و «پ ی د» به عنوان شاخه‌های نظامی کردهای سوریه شد که ترکیه آنها را تروریست می‌خواند.

طرفین همچنین درباره ثبات سوریه از راه ایجاد دولت انتقالی تاکید کردند.

گفتنی است رایزنی طرفین درحالی صورت گرفت که ترکیه به شدت با موضع آمریکا مبنی بر ایجاد ارتشی ۳۰ هزار نفره از نیروهای کرد آن هم با ادعای حمایت از مرزهای سوریه، مخالف است.

 این درحالی است که نیروهای ترکیه از نیمه شب گذشته منطقه کردنشین عفرین در شمال سوریه را به شدت زیر آتش قرار داده اند.

«نور الدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد: عملیات عفرین در حقیقت با گلوله باران مناطق مرزی شروع شده است. موضوع اقتضا می کند که تاخیری رخ ندهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید