جلسه پارلمان عراق برای بررسی تاریخ انتخابات پارلمانی آغاز شد

کدخبر: ۱۹۸۵۶۱
جلسه پارلمان عراق امروز برای بررسی تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور آغاز شد و نایب رئیس پارلمان اعلام کرد که تصمیم نهایی در خصوص تاریخ انتخابات بر عهده دادگاه عالی فدرال عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جلسه پارلمان عراق برای بررسی مسأله تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد. بر اساس این خبر در جلسه امروز ۲۲۹ نماینده حضور دارند و در این جلسه مسأله برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر یا تعویق آن به زمان دیگری، مورد بررسی قرار می گیرد.

یک منبع آگاه عراقی به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که ریاست پارلمان به نمایندگان پیشنهاد داده که انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار شود و انتخابات شوراهای استانی به زمان دیگری موکول شود. «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در جلسه امروز پیشنهاد داد رأی گیری در خصوص زمان برگزاری انتخابات پارلمانی به صورت محرمانه صورت بگیرد، مسأله ای که ائتلاف ملی عراق وابسته به جریان شیعه این کشور با آن مخالفت می کند.

الجبوری در این جلسه گفت سه پیشنهاد در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی وجود دارد، یکی اینکه پارلمان با رأی گیری تاریخ انتخابات را تعیین کند، دیگری اینکه پارلمان در تعیین تاریخ انتخابات دخالتی نداشته باشد و پیشنهاد سوم هم آن است که انتخابات پارلمانی در موعد اصلی خود برگزار شود و انتخابات شوراهای استانی در زمان دیگری برگزار شود.

این در حالی است که «هما حمودی» نایب رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که پارلمان با دادگاه عالی فدرال عراق مکاتباتی در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی داشته است. وی اعلام کرد که پارلمان پیامی در این خصوص به دادگاه عالی فدرال عراق ارسال کرده است و در نهایت دادگاه عالی فدرال تصمیم نهایی در خصوص برگزاری یا تعویق انتخابات پارلمانی را خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید